در شورای اداری شهرستان بافق انجام شد:

امام جمعه جدید بافق با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد

طی حکمی از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام و المسلیمن سید عباس حسینی باقرآبادی به عنوان امام جمعه بافق منصوب و در جلسه شورای اداری شهرستان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه شورای اداری شهرستان بافق با دو دستور کار تکریم و معارفه امام جمعه بافق و هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجم الهدی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد، امام جمعه جدید بافق، فرماندار، اعضای شورای تامین و مدیران ادارات شهرستان بافق در سالن آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بافق در ابتدای جلسه در آستانه هفته دفاع مقدس یاد امام خمینی رحمه الله علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس،شهدای سلامت و امنیت را گرامی داشته و‌ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی، ایثارگران، خانواده معظم شهدا، آزادگان و‌ جانبازان سرافراز آرزوی سلامتی و بهروزی نمود .

وی ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاج سیدعباس حسینی و تشکر از  تقبل مسئولیت سنگین امامت جمعه شهرستان بافق گفت: برای شهرستان افتخار و توفیقی حاصل شد که مسئولین و مردم قدرشناس دیار دارالمؤمنین و‌ دارالشجاعه از حضور این عالم برجسته و آگاه حوزه و‌ دانشگاه، مجتهد و دانشمند فرزانه، محقق و پژوهشگر علوم دینی و آگاه به مسائل جامعه، در این مقطع زمانی بهره برده و در همه حوزه های مورد نیاز شهرستان بویژه دینی، فرهنگی و اجتماعی از مدیریت عالمانه و با بصیرت ایشان همه ما بخوبی و شایستگی استفاده نماییم.

ابوالقاسم دهقان افزود: حجه الاسلام والمسلمین حسینی باقرآبادی امام جمعه معزز، فرزند این دیار و افتخار اهالی متدین و‌ ولایتمدار شهرستان بافق بوده و علی رغم مسئولیت های حوزوی و دانشگاهی و وظایف متعدد در امور پژوهشی و علمی در قم ،امامت جمعه بافق را بخاطر مردم و خدمت به انها را پذیرفتند و‌ اینجانب به سهم خود از ایثار و‌ بزرگواریشان صمیمانه تشکر کرده و از خداوند منان برایشان توفیق روزافزون داشته و انشاءالله همه ما قدر زحمات و ‌تلاشهای ایشان را در طول این مسئولیت به شایستگی بدانیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بافق با تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد رضا سعادت فر امام جمعه سابق بافق تصریح کرد: متاسفانه مدت کوتاهی توفیق آشنایی و‌ همراهی ایشان را داشتم ولیکن در همین مدت کوتاه، ایشان را فردی دلسوز، پر انرژی، مصمم، قاطع و با همت ‌و ‌پشتکار مؤثر برای رفع مشکلات شهرستان دیدم، ایشان عالمی روشن ضمیر، ولایت مدار، خیرخواه و دوستدار مردم و ‌مسئولین شهرستان بود .

دهقان تصریح کرد: در مدت آشنایی با حجت الاسلام سعادت فر، شاهد تلاش های ایشان در برقراری ارتباط سازنده، خوب و تعامل بین مردم و همه مسئولان و اعضای دفتر نهاد امامت جمعه بودیم و برای ایشان در هر سنگر خدمتی که هستند آرزوی توفیق روزافزون داشته و وظیفه می دانم از خدمات و زحمات مؤثر و ‌ماندگارشان، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، امام جمعه را پدر معنوی شهرستان بر شمرد و گفت: امام جمعه به عنوان شخصیتی که خیرخواه جامعه و مردم است، بایستی همه دست دوستی و برادری با ایشان دراز کرده و قطعا راهی که امام جمعه برای مجموعه شهرستان ترسیم میکنند، راهی است که موجب برکت و خیرخواهی مردم خواهد بود و باید همه در این راستا با یک وحدت و همدلی ایشان را همراهی کنیم.

فرماندار بافق در پایان خطاب به مدیران ادارات شهرستان تاکید کرد: ما کارگزاران نظام و حکومت اسلامی در شهرستان بافق عهد و پیمان می بندیم در راه اهداف نظام و ولایت و منویات رهبر معظم انقلاب، با امام جمعه معزز هم‌قدم، همراه و همگام باشیم و از هیچ گونه حرکت و همراهی دریغ نکرده و تحت رهبری ایشان، اثرات خوبی را در شهرستان بر جای گذاشته تا رضایت خداوند و مردم را جلب و‌ باقیات الصالحاتی را رقم بزنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به آیات قرآن نماز جمعه را ذکرالله معرفی کرد و گفت: نماز جمعه یکی از استثنایی ترین برنامه های عبادی و واجبات خداوند است و پایگاه نماز جمعه یکی از پایگاه های شکست دشمن در سخت ترین دوران های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بوده است.

حجت الاسلام سید جمال‌الدین نجم الهدی افزود: طبق فرمایش و تاکید رهبر معظم انقلاب نماز جمعه باید با قوت و قدرت با برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی پیش رود، همه وظیفه داریم نماز جمعه در تمام شرایط تقویت شود و نماز جمعه طراز انقلاب اسلامی در سطح شهر برگزار شود.

وی کارنامه نماز جمعه در شهرستان بافق را درخشان و آبرومند بیان کرد تصریح نمود: خدا رو شکر ائمه جمعه بافق که تا کنون بر مسند نشسته اند؛ در حوزه اقامه نماز، بیان خطبه ها و فعالیت فرهنگی و مذهبی در سطح کشور و استان خوشنام ، آبرومند و در تراز بالایی برخوردار بودند.

حجت الاسلام نجم الهدی در ادامه از زحمات و خوش فکری های فرهنگی کم نظیر حجت الاسلام و المسلین سعادت فر امام جمعه سابق بافق تقدیر و تشکر کرد و ضمن قرائت حکم حجت الاسلام و المسلیمن سید عباس حسینی به عنوان امام جمعه بافق، خاطرنشان کرد: ایشان فردی فاضل، دانشمند، باتقوا و ساده زیست است و مایه افتخار استان و شهرستان می باشد و از ایشان برای تقبل این وظیفه سنگین که از طرف مقام معظم رهبری تعیین شده است، تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه بافق با گرامیداشت یاد و خاطره ائمه جمعه فقید شهرستان، از خدمات گرانقدر 30 ساله حجت السلام و المسلیمن سلیمانی امام جمعه اسبق بافق تقدیر کرد و گفت: فرصت را غنیمت شمرده از زحمات، اقدامات،پیگیری ها و دلسوزی ها، ایده ها و خلاقیت های 3 ساله حجت الاسلام و السملین سعادت فر که واقعا ماندنی و سالیان سال بعضی از اقدامات ایشان را مشاهده خواهیم کرد، تشکر می کنم.

حجت الاسلام و المسلیمن سید عباس حسینی در باب معرفی شهرستان با سبقه فرهنگی و مذهبی بافق به دیدار خود با علامه بزرگ حضرت آیت الله کاشانی اشاره کرد و گفت: آن عالم سترگ در باب معرفی بافق از آیت الله بافقی به عنوان وقعه تاریخ ( تکان دهنده تاریخ) یاد کرد و خواستار پیروی از روش و منش زندگانی آن عالم بزرگوار دیارمان شد.

وی با اشاره به کلامی از امام موسی کاظم(ع) که فرمودند «مهر تایید تمام اعمال شما خدمت به بندگان خدا و احسان به مردم است، والا هیچ عملی از شما پذیرفته نمی شود»، خطاب به مسئولان گفت: اگر عنوان مسئول به فردی صدق کند به احترام مردم است، اگر مسئولی هست به خاطر وجود مردم است، لذا باید گره گشای کار مردم باشید تا اعمالتان مورد قبول واقع شود.

امام جمعه بافق تصریح کرد: فرصت توفیق و مدال افتخاری است که از جانب خداوند متعال به بندگان گلچین شده اهدا می کند، لذا قدر این فرصت را بدانید و تا این مدال بر گردن شما هست گره گشای مشکلات مردم باشید و به اقشار مختلف جامعه خدمت کنید.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: اولین امر ضروری و لازم در شهرستان بافق اتحاد و همفکری، تعامل و هم افزایی است و اگر خرد جمعی شکل نگیرد هیچ کار و توسعه ای در حوزه های مختلف به سرانجام نخواهید رسید؛ لذا هدف اول وحدت و همفکری بین مسئولان برای خدمت به نظام و مردم تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری است.