فرماندار بافق در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح کرد:

امیدافزایی، عامل پیشرفت و توسعه شهر/ اهتمام ویژه مدیران شهرستان برای جذب اعتبارات ملی و استانی

فرماندار بافق در جلسه شورای اداری ضمن تبریک روز خبرنگار، از خبرنگاران به عنوان مطالبه گران منطقی، درست و بازوی کمک‌ دهنده دولت‌ها در همه‌ی مقاطع یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در سالن آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه شورای اداری فرماندار شهرستان بافق از خدمات و تلاشهای شبانه روزی آقای سیدمحمد باقی زاده معاون سیاسی و امنیتی سابق فرمانداری و آقای محمد حسینی بخشداری مرکزی سابق تشکر و قدردانی کرد و برای آقایان حسن تفکری به عنوان معاونین سیاسی وامنیتی، سید محمدرضا میرتاج الدینی به عنوان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی و همچنین محمدرسول رحیمی پور را به سمت بخشدار مرکزی بافق در مسئولیت جدید از خداوند منان برایشان توفیق روزافزون در خدمت به مردم و توصیه به برنامه ریزی و پیگیری مسائل حوزه کاری خود و تلاش در رفع مشکلات و درخواست های مردم نمود.​​​​​​​

فرماندار بافق ضمن گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان، از حضور همه‌ی خبرنگاران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شهرستان به عنوان کمک کار و مشاور در امور تقدیر و تشکر کرد و گفت: خبرنگاران باید مطالبه گران منطقی و درست و بازوی کمک‌ دهنده دولت‌ها در همه‌ی مقاطع باشند.

ابوالقاسم دهقان افزود: خبرنگاران باید از یک سری حاشیه سازی ها پرهیز کنند و کمک کنند تا شهرستان در فضایی آرام برای رسیدن به اهداف بلند توسعه‌ای که در پیش دارد، گام بردارد.

وی وظیفه خبرنگاران را مطالبه گری و انعکاس دهنده درخواست های مردمی به مسئولان عنوان کرد و تصریح کرد: ما به عنوان مسئول و خدمتگزار مردم به صورت جدی باید این درخواست ها را دنبال کنیم تا انشاالله یک خروجی خوبی داشته باشد.

دهقان، امیدافزایی در بین مردم را عامل پیشرفت و توسعه شهر دانست و تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه همه‌ باید با همدلی، انسجام و وحدت باید امید را در مردم ایجاد کنیم تا ان‌شاالله اتفاقات خوب و اثرات خوبی را برای شهرستان رقم بزنیم.

وی با اشاره شروع فرایند پیش ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: داوطلبان انتخابات مجلس هفت روز فرصت دارند از روز دوشنبه 16 مرداد تا پایان روز یکشنبه 22 مرداد پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

فرماندار بافق، فرایند انتخابات در طول عمر ۴۴ ساله گذشته  انقلاب را یکی از عوامل مهم اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های مصونیت کشور از هجمه و توطئه‌های دشمنان در آینده، برگزاری یک انتخابات قوی، رقابتی و با مشارکت حداکثری است.

دهقان افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد نمایندگان مجلس از قدرت بالاتری برای تدوین و خلق قوانین راهگشا برخوردار خواهند بود بنابراین مهم‌ترین اولویت کشور افزایش مشارکت در انتخابات اسفند ماه است.

در ادامه فرماندار بافق ضمن تشکر از تمام دستگاه ها و ادارات دولتی اعم از اجرایی، امنیتی ، انتظامی و نظارتی به بخشی از وظایف و عملکرد آنان اشاره کرد و گفت: مدیران شهرستانی خود را محصور در ساختمان اداری شهرستانی نکرده و‌ مدام پیگیر نیازها و ضرورت های شهرستان تا حصول نتیجه از مرکز استان باشند، مدیران شهرستان برای جذب اعتبارات ملی و استانی اهتمام ویژه ای داشته باشند و این موضوع را برای اجرای پروژه های خود دنبال کنند.

دهقان خاطر نشان کرد: برای اولین بار در جلسه شورای اداری، به مدیران ادارات زمانی اختصاص یافت که مطالب  خود را ارائه دهند و اکثر مدیران در خصوص ضرورت های حوزه کاری خود نظرات و‌پیشنهاداتی مطرح

وی از اعتبارات 2درصد عوارض فروش معادن شهرستان به عنوان یک نوع اعتبار ترمیمی برای سازمانها و ادارات جهت اجرای خدمات در سطح شهر و روستا بیان کرد و گفت: مدیران ادارات شهرستان دقت داشته باشند اعتبارات 2درصد، اعتبارات کلی شهرستان نیست و ادارات به دنبال جذب اعتبارات استانی خود باشند که در این راستا بر اساس کمیته برنامه ریزی شهرستان هنوز چندین اداره اعتبارات استانی خود را جذب نکردند.

ابوالقاسم دهقان در ادامه یادآورد شد: در اولین جلسه شورای اداری بیان داشتیم که قرار نیست پروژه جدیدی را رقم بزنیم مگر بر اساس نیازهای شهرستانی و اولویت، پروژه جدیدی کلنگ زنی و اجرا می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بافق با اشاره به چند پروژه ای در چند ماه اخیر در شهرستان کلنگ زنی شده است گفت: علت کلنگ زنی پروژه هایی از قبیل احداث ساختمان پزشک قانونی و آغاز طرح ملی فیبر نوری در این مدت به سبب پیگیری های اخیر شهرستان بوده است وگرنه این دو پروژه در گذشته طراحی و قرار بر کلنگ زنی بوده است.

دهقان با اشاره برگزاری جلسه هم اندیشی استاندار یزد با مدیران صنایع و شرکت های معدنی و صنعتی بافق در خصوص رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بافق، گفت: توجه به رفع مشکلات بیش از دو دهه مدارس و آموزش و پرورش شهرستان ثبت شد با همت و پیگیری ویژه مسئولان استان و شهرستان اعتبارات عمرانی و فرهنگی ویژه ای در خصوص رفع مشکلات مدارس شهرستان اختصاص یافت.

فرماندار بافق در بخشی از سخنان خود به پیگیری و تامین زیرساختهای طرح 145 واحد اقدام ملی مسکن در بافق اشاره کرد و افزود: این طرح حدود هشت ماه راکد مانده بود که با پیگیری مجدانه مدیر بنیاد مسکن شهرستان در حال زیرساخت های اساسی این طرح از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب شهری که قرار بوده جهت اجرا یک سال طول بکشد ظرف مدت دو ماه گذشته به طور کامل اجرا شده و تنها اتصال انشعاب متقاضیان مسکن میباشد که آن هم باید از سوی متقاضی درخواست انشعاب شود.

وی همچنین در خصوص پروژه نهضت ملی مسکن که به طور خاص در این دولت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این پروژه اختصاص  37 هکتار زمین به این طرح قطعی شده و با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان و تاکیدات امام جمعه بافق، طراحی جامع این مجموعه به اتمام رسیده است.

ابوالقاسم دهقان در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان بافق به موضوعاتی از جمله قرارگاه جوانی جمعیت و رفع مشکل پرداخت تسهیلات فرزند آوری در شهرستان، اجرای طرح سامان خانواده، نقشه جامع شهری بافق، همراهی و همدلی کلیه مسئولین در جهت حفظ و  توسعه فضاهای اشتغال و کارآفرینی متناسب با موقعیت جغرافیایی شهرستان، بهسازی راه های روستایی و بین شهری، اصلاح و ترمیم روشنایی معابر اصلی شهر، ایجاد منابع ذخیره آب شرب در روستاهای بخش مرکزی، پیگیری اتمام پروژه بیمارستان 96 تختخوابی بافق، مساعدت ادارات شهرستان در اجرای مانور جهادگران فاطمی 3 توسط بسیج سازندگی، بازدیدهای نظارتی تعزیرات شهرستان، فعالیت ها و خدمات امدادگران جمعیت هلال احمر، دغدغه های دادگستری در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی خانواده ها، پیگیری های ستاد اقامه نماز شهرستان، برگزاری آزمون کنکور سراسری در بافق، آموزش و دوره های فنی و حرفه ای، احداث پهنه ریلی، پهنه پرورش شتر، احداث مرکز آموزش نیروی انتظامی، تکمیل چرخه طرح های فولادی در شهرستان، پویا و فعال شدن روابط عمومی های ادارات شهرستان، پروژه ها و اقدامات بخشداری مرکزی بافق، ارزیابی عملکرد مدیران و ادارات، برنامه ریزی و آماده کردن برنامه های هفته دولت، ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده و تبیین خدمات دولت در سطح شهرستان بافق اشاره کرد و مواردی را در این خصوص بیان کرد و در این راستا از زحمات و تلاشهای مدیران شهرستانی تقدیر و تشکر کرد.

در پایان نشست شورای اداری شهرستان بافق از محمدعلی عبداللهی خبرنگار آزاد صداوسیما در بافق به دلیل کسب رتبه برتر خبر در استان تقدیر و تجلیل شد.