بازدید فرماندار بافق از اجرای پروژه زیرسازی و ابنیه فنی جاده سیروس آباد

فرماندار بافق از اهتمام و پیگیری های مدام‌ فرمانداری شهرستان در بهره برداری پروژه زیرسازی و ابنیه فنی جاده سیروس آباد در موعد مقرر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، فرماندار بافق به همراه مدیر عامل شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر، مدیر اجرای طرح و شرکت مهندسی و توسعه ناورود و پیمانکار پروژه از اجرای زیرسازی و ابنیه فنی جاده سیروس آباد بافق در منطقه سبزدشت بازدید کرد.

فرماندار بافق در حاشیه این بازدید در گزارشی با اشاره به مشخصات و شرح پروژه گفت: پروژه اجرای زیرسازی و ابنیه فنی جاده سیروس آباد در بافق به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر شامل عملیات زیرسازی، بستر سازی، خاکریزی، خاکبرداری و اجرای ابنیه فنی می باشد.

ابوالقاسم دهقان افزود: عملیات راهسازی این پروژه در خرداد ماه 1402 با حضور استاندار یزد شروع شد و قرار است طی ۱۸ ماه به سرانجام برسد.

وی جایگزین کردن این مسیر به جای جاده گزوئیه با هدف جلوگیری از انقراض حیات وحش در منطقه کوه بافق و رعایت مسائل زیست محیطی را اجمله اهداف پروژه برشمرد و تصریح کرد: کوتاه تر نمودن مسیر شهر بافق به ۶۰ روستا و آبادی منطقه سبزدشت همچنین کاهش مسیر اتصال شهرستان بافق از طریق به شهرستان های کوهبنان، راور و بخش های مختلف معدنی توابع شمال استان کرمان و ایجاد راه ارتباطی بین دو استان یزد و کرمان از دیگر اهداف این پروژه می باشد.

فرماندار بافق خاطر نشان کرد: درخواست مردم منطقه سبز دشت پس از قریب به ۴ دهه با پیگیری های مکرر نماینده مردم شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی، همت و اهتمام خاص دکتر فاطمی استاندار دولت سیزدهم شروع عملیات اجرایی آن محقق گردید و انشاءالله با پیگیریهای مدام‌ فرمانداری و سایر دستگاه های ذیربط در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.​​​​​​​