به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ صبح امروز معاون وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به اتفاق فرماندار بافق و جمعی از مسئولان محلی از مجتمع فسفات آسفوردی بافق بازدید کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این حاشیه بازدید گفت: نزدیک به 4میلیون و سیصد تن نیاز کودی داریم که حدود 1میلیون و نهصد هزار تن آن از بخش دولتی تامین می شود.

عباس کشاورز با بیان اینکه دولت کمتر از 50درصد نیاز کودی کشور را تامین می کند اظهار کرد: بخشی از نیاز کود کشاورزان به صورت یارانه ای و بخشی دیگر از آن تقریبا آزاد تامین می شود.

وی به سیاست های دولت در زمینه تامین کود مورد نیاز کشور اشاره کرد و بیان داشت : تنوع کود و توجه به شرکت های حمایتی در این زمینه در دستور کار دولت برای تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان است .

کشاورز با تاکید بر ضرورت توجه به تولید داخلی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های حماتی بیش از 17نوع کود اعم از عالی ، شیمیایی و جامد و مایع تولید می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در تامین کود مورد نیاز نسبت به کیفیت آن با هچ کس معامله نداریم و ، کیفیت کود خط قرمز جهاد کشاورزی است .

معاون زراعی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تولید کنسانتره فسفات و آسفوردی در بافق بیان داشت : این مجتمع ظرفیت تولید 10هزار تن کودشیمیایی را برای گیاهان دارد که نیاز کشور در این کود  بیش از 100هزار تن است .

وی همچنین گفت: سیاست دولت در زمینه صادرات هم طبق قانون تعزیرات است و کالایی که به آن یارانه تعلق گرفته باشد نباید از کشور خارج شود.

کشاورز با تاکید بر ضرورت نقش صنعت داخلی در تولید کود گیاهان تصریح کرد: هر تولید کننده ای که مدارک تولید کود را داشته باشد هیچ منعی برای صادرات آن نیست .