بازدید میدانی سرپرست فرمانداری بافق از نقاط سیل زده روستایی

سرپرست فرمانداری بافق به همراه برخی از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران بافق از روستاهای سیل زده شهرستان بازدید میدانی کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به دنبال بارش شدید باران در روز جمعه، سرپرست فرمانداری بافق به همراه برخی از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران بافق از روستاهای سیل زده شهرستان بازدید میدانی کرد.

سرپرست فرمانداری بافق در حاشیه این بازدیدها گفت: اکیپ های راهداری با مشارکت معادن شهرستان به همراه ماشین آلات راهداری با حضور در روستاهای سیل زده، راه های ارتباطی که موجب اختلال در تردد روستاییان شده بود را بازگشایی کردند.

ابوالقاسم دهقان، افزود: بارندگی شدید در روز گذشته برخی مناطق روستایی شهرستان بافق را تحت تاثیر قرار داده و خساراتی به همراه داشته است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال رسیدگی و رفع مشکلات هستند.

وی گفت: این بارندگی خوشبختانه خسارت جانی نداشت اما خسارات مالی به مزارع، قنوات و راه‌ها وارد کرده است.

دهقان با اشاره به اینکه عمده مشکلات مربوط به این سیل مربوط به سال های گذشته و عدم کار کارشناسی می باشد، خاطر نشان کرد: متاسفانه خسارت‌هایی که وارد شده مربوط به ساخت و سازهای غیرقانونی و احداث راه های دسترسی در مسیر رودخانه ها بوده که باعث ایجاد خسارت شده است.

سرپرست فرمانداری بافق یادآور شد: همه تلاش مسئولان بر این است که خسارت های وارده جمع بندی و برای جبران خسارات تمهیدات لازم اندیشیده شود.

گفتنی است؛ روز هشتم اردیبهشت ماه در پی بارش شدید باران و جو ناپایدار هوا، برخی از روستاهای بخش مرکزی بافق از جمله گزستان، هریسک علیا، هنسک، باغدر، ندکوه، قطرم و شادکام دچار سیلاب شدند که به راه های مواصلاتی، قنوات، باغات و تاسیسات دچار خسارت‌دیدگی شد.​​​​​​​