فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح  امروز یکشنبه  18 شهریورماه فرماندار بافق به همراه مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از پروژه مرمت برج کهن خانه محله قلعه این شهرستان بازدید کرد.

فرماندار بافق در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از مالک این بنای تاریخی جهت اجرای بهسازی و مرمت آن گفت: شهرستان بافق از پیشینه تاریخی ارزشمندی نسبت به سایر نقاط برخوردار است و برخی از بناهای تاریخی بی نظیر موجود شهرستان، گواه این ادعاست.

محمد زاده رحمانی افزود: متاسفانه با وجود اینکه برخی از این بناهای تاریخی از قدمت و ارزش بالایی برخوردار هستند تاکنون اهمیت چندانی جهت حفظ این بناها قائل نشدند که می طلبد مالکین با همکاری دستگاه های اجرایی و با بهره مندی از اعتبارات بخش میراث فرهنگی شهرستان نسبت به مرمت و بهسازی آن اقدام نمایند.

گفتنی است کهن خانه بافق در محله قلعه واقع شده است که در عصر صفویه بنا شده و دارای یک برج است که در قسمت شرقی این بنا که دارای 12 اتاق بوده و 6 اتاق آن در طبقه اول و مابقی در طبقه دوم است که زاده رحمانی فرماندار بافق جهت تکمیل پروژه بهسازی این بنا قول مساعدت و پيگيري داد.