به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مراسم تحلیف منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر بافق با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، معاونین فرماندار، اعضای شورای تامین و منتخبین شورای ششم در محل سالن آیت الله شیخ محمدتقی بافقی فرمانداری بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از اعضای سابق و فعلی شورای شهر گفت: با انتخاباتی که در شورای ششم برگزار شد اعضای جدیدی وارد این شورا شدند.

وی در ادامه ضمن تبریک به اعضای جدید افزود: سردار آخوندی از بزرگان شهر و استان و مجموعه کل کشور هست که تجربیات بالایی در این زمینه دارد که می تواند کمک کار ما در حوزه شهر باشد، محمد رنجبر هم تجربه بسیار خوبی در دوره های قبل دارد، علی اصغر رنجبر نیز یکی از مدیران موفق و باسابقه شهرستان است. محمدعلی درویشی با توجه به اشرافیتی که در حوزه ثبت و اراضی دارد می تواند کمک کار مجموعه شهرداری باشد.

سید مهدی طلائی مقدم با اشاره به انتخاب خانم زارعی به عنوان نماینده بانوان شهرستان در شورای ششم، اظهار داشت: یکی از اتفاقات مبارک که در شورای شهر بافق افتاد حضور یک خانم برای اولین بار در شورای شهر است که می تواند با همراهی و همکاری اتفاقات بهتری در شهرستان بافق رقم خورد.

فرماندار بافق، همچنین از خدمات شورای شهر بافق در دوره پنجم بابت عمران و آبادانی شهر، قدردانی کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه بافق ضمن تبریک به اعضای شورای شهر و تقدیر از اعضای قبلی شورا و عوامل برگزاری انتخابات گفت: شورای شهر و شهرداری مهم ترین رکن پیشرفت شهر است، هیچ یک از نهادهای حاکمیتی که در سطح شهرستان وجود دارند به اندازه شورای شهر و شهرداری تاثیرگذار مستقیم در امر عمران و زندگی مردم ندارند.

وی در ادامه افزود: مهم ترین رکن بعد از اتکای جدی به قدرت خداوند باور داشتن به اینکه کار دست خداست ضرورت داشتن برنامه ریزی با افق کلان است. شورای شهر و شهرداری یک دفعه افق دیدشان جدول گذاری و جدول رنگ کردن است ک این یک افق دید و یک افق دید هم پل سازی می تواند باشد، این افق دیدها با هم متفاوت است لذا باید افق دید بالا و بالتر رود و بعد از این برنامه ریزی ها داشتن اتحاد، وحدت و همدلی بسیار ضرورت دارد.

سعادت فر تصریح کرد: قطعا اعضای شورای شهر در موضوعات مختلف اختلاف نظر دارید که باید داشته باشید و باید مباحثه و گفتگو شود. وحدت که می گوییم یعنی اینکه همه خادم مصالح مردم باشیم و منیت در کار نباشد، وحدت یعنی حذف منیت است.

امام جمعه بافق اظهار داشت: ازاعضای جدید شورا می خواهم از  ظرفیت و تجربه شورای قبلی و کاندیداها، دانشگاها و اساتید و حوزه های علمیه استفاده و از آنها در کارگروههای تخصصی استفاده شود.

سعادت فر در پایان خطاب به اعضای شورای شهر عنوان داشت: شما موفقید در صورتیکه قدرت تعامل با دستگاههای اجرایی در سطح شهرستان و در برخی از مسائل کلان شهرستان در سطوح بالاتر بتوانید تعامل داشته باشید. مطالبه حق باید به گونه ای باشد که از حق چیزی فروگذار نکنید اما در عین اینکه پیگیر حق است قاطعانه پیگیری کند. شورای شهر موفق، شورای شهر مقتدر است یعنی زیرمجموعه در شرایط بحرانی به صورت خاص و در شرایط عادی به صورت عام پناهگاه، مشاور وملجاء آن جایگاه باشد. اقتدار زمانی به دست می آید که پشتوانه ان تصمیم های مبتنی بر تخصص، مشورت و تصمیم های حکیمانه باشد.

در ادامه منتخبین ششمین شورای اسلامی شهر بافق در برابر قرآن کریم سوگند یاد نمودند و تعهد دادند که با تکیه بر شرف انسانی خویش در حفظ مهارت، انجام هرچه بهتر وظایفشان و خدمت به مردم کوشا باشند. همچنین همیشه انصاف را درنظر گرفته و مادامی که در شورای شهر عضو هستند در پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام بورزند.

در ادامه هیات رئیسه شورای شهر بافق برای یک سال آینده انتخاب شدند که با رای اکثریت اعضای این نهاد، علی اصغر رنجبربعنوان رئیس جدید شورای شهر بافق و محمدعلی درویشی بعنوان نائب رئیس انتخاب شدند.

گفتنی است،خزانه دار شورای ششم زهرا زارعی و همچنین محمد علی درویشی و زهرا زارعی به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم ششمین دوره شورای اسلامی شهر بافق انتخاب شدند.