برگزاری شورای مبارزه با مواد مخدر بافق با رویکرد برنامه های عملیاتی در سال جدید

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بافق: برای افزایش آگاهی قشر جوان از مضرات مواد مخدر، مشارکت تک تک خانواده های شهرستان و ارگان های مربوطه لازم است/ آمار و طرح های غیراجرایی به درد مبارزه با مواد مخدر نمی خورند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛دومین نشست شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضا و مسئولان ادارات برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق با اشاره به برنامه های این شورا در سال جاری گفت: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر؛ تعامل، همکاری و هماهنگی همه جانبه بین دستگاه های شهرستان را می طلبد.

سید محمدباقی زاده با تاکید بر اینکه برای آگاه سازی و اطلاع‌رسانی مضرات مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها در بین نوجوانان و جوانان باید طرح و برنامه داشت، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات و مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید قابلیت اجرایی داشته باشد، گزارش آماری و مصوبه و طرح های غیراجرایی به درد مبارزه با مواد مخدر نمی خورند.

وی مشارکت عموم مردم و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در شهرستان را خواستار شد و تصریح کرد: در راستای اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر، ضروری است عموم مردم جامعه در کنار دستگاه های نظامی، انتظامی و متولی امر مقابله با مواد مخدر، مشارکت جدی داشته باشند.

معاون سیاسی فرماندار بافق تاکید کرد: کوتاهی در این امر دامن‌گیر تک‌تک خانواده ها خواهد شد و بدون تردید منجر به خشکیده شدن ریشه خانواده‌ها می‌شود، پس نباید به راحتی از کنار آن رد شد، باید به آینده نوجوانان و جوانان اهمیت داد.

باقی زاده در پایان خطاب به متولیان فرهنگی و آموزشی گفت: برای افزایش آگاهی قشر نوجوان و جوان از مضرات مصرف مواد مخدر باید دوره ها و کلاس های آموزشی توسط مشاورین و اساتید مجرب برگزار شود، این امر باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این نشست اعضای شورا در جهت تشکیل کمیته های تخصصی مطالبی را به منظور هر چه بهتر برگزار شدن و همچنین کارآیی و مفید بودن برنامه هانظرات و پیشنهادت خود را ارائه کردند.

گفتنی است بر اساس برنامه سال جاری شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان، کمیته های تخصصی شورا شامل کمیته آموزش و پیشگیری، کمیته درمان و پشتیبانی، کمیته حقوقی و قضایی، کمیته شناسایی و مقابله با عرضه، کمیته فرهنگی و مشارکت های مردمی تشکیل شد که هر کمیته می بایست بر اساس وظایف ابلاغی، برنامه ای مدون و قابل اجرا برای سال 1402 در دستور کار قرار دهد.