مدير کل ورزش و جوانان استان يزد :

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در نشستی با مسئولان هیئت های ورزشی شهرستان بافق ، وضعیت و مسائل ورزش این شهرستان را بررسی کرد.

"مسعود شریعتی" در این  نشست با هیئت‌های ورزشی شهرستان بافق، اظهار کرد: حضور فعال، پررنگ و دلسوزانه شما در ورزش قهرمانی و همگانی و توجه به استعدادهای ورزشی شهرستان جای خرسندی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به دیدار با هیئت‌های ورزشی استان، افزود: خوشبختانه در برنامه‌های هیئت‌های ورزشی استان فعالیت هیئت‌های بافق در رتبه‌های اول تا سوم و نشان دهند فعالیت خوب شما و مجموعه شهرستان در رشته‌های ورزشی است.

وی گفت: فعالیت هیئت‌های ورزشی شهرستان بافق با وجود همه کمبودها و مشکلات بسیار با اهمیت  و قابل توجه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: پیگیری‌های خوب فرماندار و مسئولین شهرستان و نیز فعالیت داوطلبانه و با علاقه روسا و نایب رئیس‌های هیئت‌های ورزش در امر ورزش وظیفه بنده را سنگین‌تر می‌نماید.

شریعتی بیان کرد: شهرستان بافق پتانسیل‌های خوبی از نظر کیفی و کمی در توسعه ورزش همگانی و قهرمان دارد و می‌تواند حرف‌هایی در استان و حتی سطح کشور داشته باشد.

وی افزود: استان یزد در بسیاری از رشته‌های ورزشی با تعداد محدودی ورزشکار و امکانات بسیار کم مقام‌های خوبی در سطح قهرمانی کشوری و آسیایی و بین‌المللی رقم زده و این در اثر دلسوزانه و پیگیری‌ها  تلاش‌های دوستان ورزشکار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به جایگاه دلسوزی و احساس مسئولیت در زمینه ورزش، عنوان کرد: هر نفری که بر اثر تلاش‌های شما به ورزش گرایش پیدا نماید بطور قطع یک نفر از ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد و پاتوق‌ها نجات پیدا کرده است.

شریعتی با بیان این مطلب که بیش از 77 پروژه نیمه تمام میراث دولت قبل در استان است، افزود: شهرستان باید نخست زیرساخت‌ها را تکمیل و سپس در سایر بخش‌ها هزینه نماید.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌های به روز و علمی در ارتقای ورزشکاران و مربیان بیان کرد: این کلاس‌ها سرمایه‌گذاری برای ورزش شهرستان است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی هیئت‌های ورزشی، گفت: باید زمینه برای جذب جوانان به محیط‌های ورزشی برای جلوگیری از میل به سوی آسیب‌های اجتماعی توجه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: مشکلات و حاشیه‌ها سبب دوری کردن اسپانسرها از هزینه در ورزش می‌شود ولذا مسایل ورزشی و اختلاف نظرها باید توسط خود ورزشکاران حل و فصل شود.

سیدمهدی طلایی مقدم فرماندار بافق نیز در این نشست اظهار کرد: وجود جمعیت بالای جوانان و بخش خصوصی توانمند، از ویژگی‌های این شهرستان است.

فرماندار بافق افزود: آمادگی داریم تا با همفکری و همدلی با دوستان شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان باشیم.

وی گفت: فرمانداری آماده است با همکاری اداره ورزش و جوانان در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان اقدام‌های خوبی داشته باشد.

فرمانداربافق با اشاره به برخی درخواست‌های هیئت‌های ورزشی، عنوان کرد: امیدواریم این درخواست‌ها با حمایت و برنامه‌ریزی از سوی شما و اداره ورزش و جوانان شهرستان  و همکاری فرمانداری انجام شود.

کمبود بودجه و اعتبار، تعداد کم سالن و سایر فضاهای ورزشی بافق، نبود حامیان مالی مناسب برای تیم‌ها، در خواست مشارکت و حمایت بیشتر نهادها و معادن در ورزش، ایجاد مدارس ورزشی رشته‌های مختلف، سرمایه‌گذاری برای ورزش، تقدیر از نخبگان ورزشی و اختصاص امتیازات مختلف بویژه استخدامی برای قهرمانان جهت ایجاد انگیزه از جمله برخی مسایل مطرح شده هیئت‌های ورزشی بافق در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بود.

در پایان این نشست محمدجواد عسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن و طلائی مقدم فرماندار بافق قول مساعد جهت هرگونه کمک و حمایت از هیئت های ورزشی شهرستان در جهت رشد و تعالی ورزش این شهرستان دادند.