فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد و جمعی از مسوولان این نهاد با امام جمعه و فرماندار بافق دیدار و گفتگو نمودند.

در ابتدای این دیدار فرماندار بافق ضمن تبریک دهه کرامت و قدردانی از حضور مسئولان بنیاد مسکن استان یزد در شهرستان با اشاره به مشکلات برخی روستاهای بافق از جمله روستاهای باغ در، قطرم و شادکام در بحث تامین زمین مسکونی  خواستار رفع این مشکل و دغدغه روستاییان شد.

محمد  زاده رحمانی همچنین گفت: دولت تلاش دارد با تامین زیرساخت های لازم و امکانت مورد نیاز روستاییان از مهاجرت به شهرها جلوگیری و زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

امام جمعه بافق نیز در ادامه بر لزوم رفع مشکل مسکن روستاییان تاکید کرد و اظهار داشت: با رفع مشکل کمبود زمین جهت ساخت و ساز روستاییان هم فشار از روی شهر برداشته و در این موقعیت گرانی و بیکاری در روستاها اشتغال ایجاد شود.

در ادامه این نشست مدیر کل بنیاد مسکن در خصوص واگذاری زمین به روستائیان تصریح کرد :  بنیاد مسکن در طرح هادی با هماهنگی منابع طبیعی زمین تملک می کند و ضمن ارائه تسهیلات به ساکنان روستا واگذار می نماید.

قربانیان به مشکلات برخی روستاها در واگذاری زمین اشاره و خاطر نشان کرد : برخی زمین ها چون در حریم مناطق حفاظت شده یا مراتع و… هستند مشکل واگذاری دارند که مقرر شد جلسه کارشناسی با دستگاه های مربوطه برگزار وبه مشکلات موجود رسیدگی شود.