تاکید استاندار یزد بر سرمایه گذاری هلدینگ ها در استان/ ضرورت اجرای مسئولیت های اجتماعی توسط معادن استان

استاندار یزد در مراسم کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شرکت سنگ آهن  بافق با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای مسئولیت های اجتماعی توسط معادن استان به ویژه معادن شهرستان بافق تاکید و از هلدینگ ها درخواست کرد برای سرمایه‌گذاری در استان یزد اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق، مهران فاطمی استاندار یزد در مراسمی با حضور عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدعلی صمیمی فرماندار بافق، عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشور، صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق، وزارت کار را در زمینه اعتماد به مدیران جوان حزب اللهی در مجموعه های تابعه این وزارتخانه شاخص و مبتنی بر تحقق دولت جوان حزب اللهی و تحقق گام دوم انقلاب دانست.

فاطمی در ادامه به توجه ویژه دولت جدید با حضور عبدالملکی در مقام وزارت به کارگران و روابط کار اشاره کرد.

استاندار یزد در این مراسم بیان کرد: سرمایه گذاری معادن به ویژه در حوزه شرکت سنگ آهن مرکزی باید دارای سه مولفه سودآوری پیشرفت اقتصادی منطقه مورد نظر و تکمیل زنجیره ارزش باشد.

مهران فاطمی گفت: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت استان یزد به طور مستقیم و غیر مستقیم وابسته به تامین اجتماعی هستند و بیمه پرداخت می کنند لذا با توجه به ظرفیت های زیادی که در استان وجود دارد تقاضا داریم هلدینگ ها در استان سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان استان در تسهیلگری برای سرمایه‌گذاری مسئولیت و تکلیف دارند، افزود: قطار یزد_تهران با ۲۰۰ میلیارد تومان به روز رسانی و راه اندازی می شود در حالی که هفت ماه از تعطیلی این قطار می گذرد و سرمایه گذاری هلدینگ ها می تواند این مشکل را رفع کند.

فاطمی گفت: شرکت سنگ آهن بافق یک بنگاه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که زندگی این منطقه مبتنی بر آن شکل گرفته بر اساس وظایفی به عنوان مسئولیت اجتماعی که برای معادن تعریف شده و با توجه به مشکلاتی که در وضعیت شهرستان بافق و بیمارستان آن وجود دارد از شرکت سنگ آهن و صندوق بازنشستگان درخواست می کنیم در کنار سایر مسائل به طور ویژه در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به عدم اکتشاف جدید خوراک شرکت سنگ آهن دچار مشکل است و ما در استان به دنبال رفع این نگرانی هستیم.​​​​​​​