رئیس شورای آموزش و پرورش و سرپرست فرمانداری بافق:

تا تعیین تکلیف مصوبات قبلی مصوبه ی جدید در شورای آموزش و پرورش نخواهیم داشت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق در سال 1402 به ریاست دهقان رئیس شورای آموزش و سرپرست فرمانداری، امام جمعه، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش بافق و جمعی از مسئولان و کادر اداری آموزش و پرورش برگزار شد.

امام جمعه شهرستان نیزاهمیت توجه به مجموعه آموزش و پرورش هر شهرستان را بالا خواند و افزود : یکی از راهکارهایی که در رابطه با بحث تامین نیروی آموزشی می توان ارائه داد ؛ سیاست تشویقی است تا حتی نیروهای غیربومی را نیز به سمت خدمت در شهرستان جذب نماید.

حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر ادامه داد : با تمدید قرارداد یک ساله نیروهای شرکتی نیز می توان گوشه ای از این کسری نیرو را جبران کرد.

وی با اشاره به نقش موثر کمک های مردمی و مشارکتی در عمران و آبادانی اظهار داشت : با اجرای برنامه گلریزان با محوریت تامین اعتبار جهت ساخت وتجهیز مدارس بسیاری ازمشکلات این حوزه از آموزش و پرورش حل خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بافق در شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به تعیین تکلیف مصوبات قبلی شورای آموزش و پرورش، تاکید کرد: در سال جدید مصوبه ای جدید در شورای آموزش و پرورش نخواهیم داشت و نتایج مصوبات گذشته ملاک کار شورا در سال جدید می باشد.

ابوالقاسم دهقان افزود: کوتاهی‌های صورت گرفته در اجرایی نشدن مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان، رسیدگی و اگر افرادی کوتاهی کرده اند، باید پاسخگو باشند.

وی گفت: در حوزه عمرانی و بازسازی مدارس حتما باید اقدامات با هماهنگی اداره نوسازی مدارس استان باشد و تعهدات استان در این حوزه باید مشخص شود.

دهقان خاطر نشان کرد: من به عنوان نماینده عالی دولت آمده ام تا کار کنم، بنابراین رضایت همگان ملاک کار بنده است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش بافق در شورای آموزش و پرورش شهرستان  با اشاره به 9 پروژه نیمه تمام در شهرستان بافق که در انتظار اعتبار برای تکمیل است، گفت: اولویت تکمیل  4 پروژه برای اول مهرماه است که پیشرفت فیزیکی 75 تا 90درصد دارد.

کرمی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این چهار آموزشگاه نیمه ساز 30 میلیارد اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: با تکمیل این چهار پروژه 30 کلاس آموزشی به آموزشگاه های شهرستان بافق اضافه می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بافق در ابتدای این نشست در با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده در فضای مجازی و برخی کانال ها گفت: بررسی کنید ببینید برخی که امروز رسانه شده اند، استعلام خودشان چه بوده است.

سید جواد میرجعفری تاکید کرد: مسئولان قضایی و امنیتی ورود کنند و به این بی مهری ها پایان دهند.

وی در خصوص بحران کمبود نیروی انسانی و کادر آموزشی این شهرستان گفت: تا به حال به تمام مقامات و مسئولین مربوطه گزارش وضعیت نیروی انسانی و بحران سال تحصیلی پیش رو را شفاف ارائه داده ایم اما اقدام مثبتی که بتواند حداقل 50 درصد از بحران این مسئله را کاهش دهد صورت نگرفته است .

میرجعفری ادامه داد : این وضعیت به یک باره از فروردین 1401 پیش نیامده است و در سال های گذشته نیاز به برنامه ریزی و پیگیری بیشتری داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان بافق 306 نیروی انسانی و کادر آموزشی و تربیتی در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، هنرستان ها، مشاوره و ... کمبود داریم.

رئیس آموزش و پرورش بافق در ادامه به بیان وضعیت فضای آموزشی پرداخت و افزود : استان به تعهدات خود در رابطه با وضعیت اتمام پروژه های نیمه تمام عمل کرده است و شهرستان برای انجام تعهدات خود باید تلاش بیشتری داشته باشد.

"محمد رنجبر" رئیس شورای شهرستان نیز یکی از دلایل عدم استقبال از شغل معلمی را انگیزه کم دانست و اظهار داشت : مقایسه حقوق معلم با سایر منابع درآمدی شهرستان از جمله نیرو های شرکت سنگ آهن باعث ایجاد کاهش انگیزه ورغبت شده است .

وی برنامه ریزی جهت پرداخت عوارض دو درصد به سمت آموزش و پرورش را ضروری عنوان و خاطر نشان کرد : مهمتر از همه پیگیری حقوق دولتی معادن است که تا کنون پرداخت نشده است واگر این مبلغ به آموزش و پروش داده شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

"علی اصغر رنجبر" رئیس شورای شهر بافق نیز با بیان اینکه متاسفانه هنوز مسئولان استان کمبود معلم و مشکلات آموزش و پرش بافق را تایید نکردند، افزود : باید  نشستی مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان، استاندار و مسئولان بافق جهت حل مشکلات مجموعه آموزش و پرورش شهرستان برگزار شود.

در ادامه این نشست حاضرین در خصوص نوسازی و مقاوم سازی مدارس و آموزشگاه‌ها، کمبود و فرسودگی تجهیزات آزمایشگاه و کارگاه‌ها، تکمیل مدارس خیری، استفاده از طرح های تشویقی و حمایتی ویژه معلمین، اختصاص سهمیه کاغذ به مدارس و ... پیشنهادات خود را ارائه کردند.​​​​​​​