وزیر تعاون درجلسه شورای اداری بافق مطرح کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان یزد، جلسه شورای اداری شهرستان بافق و شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  ، رییس سازمان تامین اجتماعی کشور ، امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با اشاره به برجام و انتخابات هفتم اسفند ماه  اظهار داشت: برجام و انتخابات دو دستاورد بزرگ و حائز اهمیت هستند و بعد از عبور از این دو واقعه مهم، باید به وحدت و همدلی برسیم.

"علی ربیعی" با تاکید بر اینکه امروز وحدت و همدلی، مهم‌ترین نیاز کشور است و در همه لایه‌های اجتماعی نیاز به وحدت و همدلی احساس می‌شود، بیان کرد: در شرایط فعلی، کشور تنها در سایه وحدت و همدلی به پیشرفت و توسعه دست پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال بسیار سختی را به لحاظ اقتصادی در کشور گذراندیم و دولت موفق شد با همه سختی‌ها، میزان دستمزد کارگران را افزایش دهد.

ربیعی افزود: در شرایطی که میزان تورم در دو سال گذشته 15 درصد بوده است، دولت موفق شد حدود 22 درصد، دستمزد کارگران را بیشتر از تورم افزایش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه در طول دو سال گذشته عنوان کرد: ساماندهی 10 میلیون کارگر و حاشیه‌نشین و خدمت‌رسانی به 30 میلیون روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان افزایش دفترچه‌های بیمه‌های روستایی نیز نشان از توجه به ویژه به سلامت روستاییان و تخصیص اعتبارات در این زمینه است.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حذف یارانه‌ها نیز عنوان کرد: هم اجرا و هدفمندی یارانه‌ها و هم حذف برخی یارانه‌ها، یک طرح ملی است اما رسانه‌ها آن را به پای دولت می‌نویسند.

فرماندار بافق نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور پرشور و 95 درصدی مردم بافق در دهمین دوره انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان بیان کرد: مردم دارالشجاعه بافق همگام و همراه با مردم کشور ایران در انتخابات حضوری پرشور داشتند که لازم و ضروری است از تک تک آحاد مردم تشکر شود.

سید مهدی طلایی‌مقدم افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون به وعده و قول های که به مردم بافق داده است جامعه عمل پوشانده و امروز شاهد بهره برداری از پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان، یکی از قول های وزیر در مرداد ماه سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به دومین سفر پرخیر و برکت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان بافق عنوان کرد: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صاحب 71/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و نماینده ویژه ریاست جمهوری درخواست داریم که مانند گذشته توجه و عنایت ویژه ای به شهرستان محروم بافق داشته باشید. 

طلایی مقدم با بیان این که یکی دیگر از نگرانی ها بحث تامین خوراک برای واحدهای معدنی در شهرستان است تصریح کرد:سرمایه گذاری هایی در بخش خصوصی "بافق کسری" و شرکت سنگ آهن، مجموعه فولاد بافق برای راه اندازی فولاد 1 میلیون تنی انجام شده است و ادامه و حیات این طرح ها مستلزم تامین خوراک است، میطلبد برای برطرف شدن این نگرانی کمک و مساعدت لازم را داشته باشید.

وی همچنین خواستار حفظ امنیت شغلی کارگران و به روز رسانی پرداخت حقوق‌ و دستمزدهای آنها در شهرستان بافق شد.

گفتنی است اهدای لوح شهروند افتخاری شهرستان بافق به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تامین اجتماعی کشور از سوی فرماندار و رییس شورای شهر بافق  از جمله برنامه های حاشیه ای جلسه شورای اداری شهرستان بود.