امام جمعه بافق در دیدار مدیران ادارات شهرستان

از اصول انسانی امانتداری و یکی از شئون امانتداری مدیریت است

امام جمعه بافق در دیدار مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: امروز به وحدت، اتحاد و همدلی نیاز داریم، محور تمام ادارات و مدیر اجرائی باید فرماندار باشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با آغاز هفته دولت، فرماندار شهرستان به همراه معاونین و جمعی از مدیران دستگاههای اجرائی شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه بافق دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه بافق در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، گفت: یکی از اصول انسانی فارغ از دین و اعتقادات دینی، روی یک اصل تاکید دارد و آن اصل امانتداری و یکی از شئون امانتداری مدیریت است.

وی در ادامه افزود: این امانت از طرف خون هزاران شهید به ما داده شده و اگر مجاهدت شهدا نبود امروزقطعا ما ذلیل بودیم کما اینکه در دوران قبل از انقلاب ذلیل بودیم. این امانت را امام شهدا به ما داد اگر امام نبود و این انقلاب را رقم نزده بود پدران و گذشتگان ما نقشی در اداره این جامعه نداشتند.

سعادت فر عنوان داشت: این امانت را مردم با رای و انتخاب خود در اختیار ما گذاشتند. امانتداری ویژگی انسانی انسان ها است، این مدیریت حق الناس است. این چند صباح مدیریت به سرعت می گذرد اما تاوان آن برای ما خواهد ماند.

امام جمعه بافق به وظیفه مسئولین در برابر امانتداری اشاره و بیان داشت: وظیفه ما در برابر این امانت خدمت کردن به مردم است، امروز تمام رسانه های دشمن دست در دست هم دادند که مردم را نسبت به نظام ناامید و اینکه مشکلات اقتصادی قابل حل نیست. امروز باید مردم را با خدمت کردن نه با شعارو حرف امیدوار کنیم. امروز دولت سابق و فعلی نداریم دولت یعنی نظام جمهوری اسلامی و ما نوکر این نظام هستیم نه نوکر افراد، در این دولت وظیفه خدمت رسانی است.

وی تصریح کرد: هر ثانیه ای که وقتمان را خارج از خدمت رسانی به مردم بگذاریم خیانت است و هرثانیه وقتی که برای کسب آبرو برای خود تلاش کنیم خیانت است. اگر وقت اداری مطلبی یا مصاحبه ای برای حفظ ابروی و موقعیت خود می کنم خیانت است. مدیری که فضای رسانه وی را مدیریت می کند مدیر ضعیفی است، مدیر باید فضای رسانه ای را مدیریت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بافق اظهار داشت: بعضی امروز سراصل نظام دعوا دارند باید برای ما مهم باشد که از آبروی خود برای حفظ نظام و حفظ وحدت جامعه بگذریم لذا مراقب رسانه ها و قلم به دستان باشید و آنچه را که خود حق تشخیص می دهید عمل کند ولو اینکه همه مخالفت کنند.

وی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت: مدیران در سطح شهر بررسی کنند که برای امیدوار و خدمت کردن به مردم چیکار باید انجام دهند، شهرداری بررسی کند که چقدر کوچه و خیابان مشکل دارد، آموزش و پرورش بررسی کند چند مدرسه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد، جهاد کشاورزی وضعیت و مشکلات کشاورزان را رصد کند و هرکدام از دستگاه ها بررسی کنند که برای خدمت رسانی به مردم چکارهایی انجام داده و باید انجام دهند.

سعادت فر ضمن تشکر از تلاش مدیران افزود: امروز پروژه های نیمه تمام و کار عقب مانده در سطح شهر داریم و این وضعیت مردم را ناراضی و این کم کاری را از چشم نظام می دانند که چرا این پروژه ها به اتمام نرسیده، پروژه های نیمه تمامی را در سطح شهر داریم که شروع ولی به دلایلی نیمه تمام مانده همت و تلاش دارید مدیران شهرستانی افرادی هستند که در خط مقدم کار و پاسخگویند اما امکانات کافی در اختیار آنها نیست ولی باید دوندگی کرد.

امام جمعه بافق در پایان به محور بودن فرماندار با اشاره و گفت: امروز به وحدت، اتحاد و همدلی نیاز داریم، محور تمام ادارات و مدیر اجرائی باید فرماندار باشد و اگر انتقادی هست این شهامت را داشته باشید که به صورت مستقیم انتقاد کنید، پشت سر انتقاد کردن یعنی خنجر از پشت زدن و نامردی است.​​​​​​​