به مناسبت هفته دولت صورت گرفت:

تشریح دستاوردهای دولت با سخنرانی فرماندار بافق در نماز جمعه

در آخرین روز از هفته دولت، "محمدعلی صمیمی" ضمن گرامیداشت هفته دولت، به تشریح دستاوردها و عملکرد یکساله دولت در نماز جمعه این هفته بافق پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ فرماندار شهرستان به مناسبت هفته دولت با حضور در جمع نمازگزاران نمازجمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، گفت: طبق سنت حسنه ای که مرسوم هست و مسئولین در هفته دولت سعی میکنند با ارتباطی که با مردم تعامل بیشتر را با ولی نعمتان خود برقرار نمایند.

محمد علی صمیمی، در تشریح عملکرد دولت طی یکساله گذشته با اشاره به رویکرد اصلی دولت سیزدهم گفت: رویکرد دولت، مردم داری و مردم محوری است که سند دولت مردمی توسط دولت تدوین و رونمایی شد که سعی شده در این راستا شان و منزلت مردم به معنی واقعی "مردم ولی نعمت هستند" محقق شود.

وی افزود: در این راستا سفرهای استانی دولت محترم را به صورت منظم و مرتب داریم که در تا امروز 31 سفر استانی ریاست جمهور انجام دادند که با هدف رفع مسائل و مشکلات استانها و به دنبال آن رفع دغدغه های مردم تصمیمات خوبی گرفته شده است.

صمیمی به سفر ریاست جمهوری به استان یزد اشاره کرد و یادآور شد: سهم شهرستان بافق از این سفر حدود 840 میلیارد تومان برای پروژه ها و عمران و آبادانی شهرستان مصوبه داشتیم.

فرماندار بافق افزود: یکی از اقدامات دولت سیزدهم در دوره اخیر این بود که هیچ پروژه جدیدی را شروع نکرده و تمام همت دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام گذاشته شده است.

به گفته صمیمی، در سفر استانی هیئت دولت به استان، سعی شد برای پروژه های شاخص شهرستان از جمله بیمارستان ، دوخط کردن راه آهن بافق_ یزد و مدارس خیری تامین اعتبار شود تا تکمیل گردد.

وی گفت: در این راستا مبلغ 700 میلیار تومان برای تکمیل دو خطه کردن راه آهن بافق به یزد داشتیم چرا که تکمیل و راه اندازی این پروژه نقش بسزایی در ترانزیت کالا و جابجایی مسافردر منطقه را دارد.

فرماندار بافق به اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه بیمارستان 96 تختخوابی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تسریع در عملیات عمرانی این پروژه به مدار خدمت رسانی در عرصه بهداشت و درمان به مردم اضافه شود.

مهار بیماری کرونای یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم بود که فرماندار بافق به آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت با اهتمامی که در خصوص تامین واکسن داشت، دغدغه کمبود واکسن را کاهش داد به طوریکه در شهرستان بافق تا کنون بیش از 82 هزار دز واکسن در همین مقطع تزریق شد که با همت کادر بهداشت و درمان شهرستان و ارزیابی اخیر وزرات بهداشت و درمان، شهرستان بافق از لحاظ تلفات کرونایی جزء شهرستان های سبز محسوب شد و کمترین تلفات را داشتیم و این سربلندی را مدیون تلاش کادر درمان و همراهی مردم در رعایت توصیه های بهداشتی هستیم.

وی یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم را توسعه زیربنای اقتصاد عنوان کرد و افزود: دولت در این یکسال کشور را بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول پشتوانه اداره کرد و تا حدودی تورم را مهار کرد و تاثیر این اقدام سالیان بعد متوجه کشور خواهد شد.

محمدعلی صمیمی، تدوین سند تحولی یزد نوین را دستاورد دولت در استان یزد برشمرد و خاطر نشان کرد: این سند حول 15 محور و 180 برنامه عملیاتی در حوزه مختلف از جمله تامین آب ، دانش بنیان، انرژی خورشیدی، کشاورزی، فرهنگ و خانواده، گردشگری و ... به عنوان یک سند راهبردی و اجرایی و متناسب با شرایط استان تدوین و تنظیم شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بافق با اشاره به پروژه ها و طرح های قابل افتتاح در شهرستان ویژه هفته دولت گفت: با پیگیری صورت گرفته در سطح شهرستان 44 پروژه از جمله مجتمع فرهنگی هنری بافق، سالن چندمنظوره هلال احمر، مرکز مشاوره و روانشناختی دانش آموزی، آغاز عملیات گاز رسانی به 8 روستای باقیمانده دهستان سبزدشت، در حوزه های کشاورزی، آب وفاضلاب ، راه و مخابرات و.. با ارزشی بالغ بر 88 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گفته فرماندار بافق ارتقاء زیرساخت پایدار در شهرستان مهمترین اقدام طی یکسال گذشته در شهرستان بود که با توجه به توسعه صنعت و معدن در منطقه، نیازمند برق پایدار بودیم که اخیرا دو پست برق وارد مدار شد و عملیات احداث یک پست برق در شهرک صنعتی بافق آغاز شده که باعث رونق ظرفیت استقرار صنایع در این شهرک خواهد شد.

صمیمی انتقال آب از خط انتقال خلیج فارس به شهرستان بافق با مشارکت یکی از مجتمع های فولادی منطقه را عنوان کرد و گفت: میزان آب در نظر گرفته شده برای شهرستان از این خط روزانه 5700 مترمکعب انتقال داده خواهد شد که زیرساخت خوبی برای توسعه و آینده شهرستان خواهد بود.

وی به ظرفیت های شهرستان در حوزه پرورش شتر و ماهی تیلاپیا اشاره کرد و بیان داشت: پرورش شتر یک ظرفیت بومی بافق است که یکی از محورهای توسعه استان در راستای سند تحولی یزد نوین پرورش شتر و تکمیل زنجیره غذای شتر در شهرستان بافق می باشد که در چشم انداز اولیه طبق این سند باید به 5هزار نفر شتر در شهرستان برسیم و همچنین توسعه شهرک فرآوری ماهی تیلاپیا در شهرستان مصوب شد که با روش های جدید یک مزرعه الگویی با 10 میلیارد تومان در حال احداث است تا متقاضیان بخش خصوصی بتواند تا با گرفتن الگو از این مزرعه بتوانند با کمترین فضا و کمترین میزان مصرف آب بالاترین بهره بری و استفاده را داشته باشند.

فرماندار بافق در ادامه سخنان خود به حوزه گردشگری و انتخاب شهرستان بافق به عنوان شهر ملی حصیربافی یاد کرد و گفت: دستیابی به این فرصت، راهی برای توسعه صنعت حصیربافی و تقویت اقتصاد مقاومتی بویژه برای بانوان شهرستان است.

محمد علی صمیمی افزود : اجرا و استقرار دو طرح "سامان خانواده" و "شاخه نبات"در شهرستان بافق، دو طرحی است که در حوزه فرهنگ و مذهب دیده شده و در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب شدند تا با هدف گذاری که در این راستا شده بتوان با حمایت دستگاه های اجرایی و همراهی مردم به اهداف عالیه این طرح ها برسیم.

فرماندار بافق در ادامه سخنان خود به رویکرد دولت در بحث مردمی بودن و خدمات رسانی به مردم گفت: خدماتی که دولت به مردم می دهد باید خود مردم لمس کنند وگرنه با آمار و ارقام نمی شود کام مردم را شیرین کرد.

صمیمی در پایان سخنان خود به مطالبات مردمی و گلایه مندی مردم از مشکلات پیش روی شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: آنچه که شایسته مردم این دیار است خدمات ارائه نشده و مطالبات به حقی را دارند من جمله کمبود فضاهای آموزشی، عدم تکمیل بیمارستان در زمان مقرر و افزایش افراد غیربومی در شهرستان می باشد که امیدواریم با برنامه ریزی این مطالبات برطرف شود.