تلاش جهت رفع مشکلات کم آبی و افت فشار آب در شهر بافق

در بازدید سرپرست فرمانداری و مسئولان از منابع ذخیره آب مطرح شد: وضعیت ذخیره آب شهرستان بافق پایدار نیست و شاهد افت فشار هستیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ در پی افت فشار و گاها قطعی آب در برخی از نقاط شهر بافق بافق ، صبح امروز "ابوالقاسم دهقان" سرپرست فرمانداری بافق به همراه رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان با حضور در شرکت سنگ آهن مرکزی از منابع ذخایر آب انتقالی به شهرستان بازدید کردند و میزان آب انتقالی و مصرفی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

در این بازدید رئیس آبفای بافق با اشاره به اینکه در حال حاضر 152 لیتر بر ثانیه آب از استان به شهرستان بافق انتقال میابد، گفت: روزانه در شهر بافق حدود 240 لیتر بر ثانیه آب مصرف می شود.

کاظم زعیمی زاده افزود: در حال حاضر  میزان تامین آب در بافق ۲۳۵ لیتر بر ثانیه است که توسط حدود 25 حلقه چاه و آب انتقالی تامین می شود.

سرپرست فرمانداری بافق پس از دریافت گزارش مسئولان آبی شهر و شرکت سنگ آهن مرکزی در تماسی با دکتر محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد در خصوص مشکل افت و کمبود آب در شهرستان مذاکره کرد که در این راستا مدیر عامل آب منطقه ای استان بر افزایش میزان 10 لیتر بر ثانیه بر آب انتقالی دستورات لازم را داد.

ابوالقاسم دهقان خطاب به مسئولان در این بازدید گفت: تنها راه مقابله با کم آبی، مدیریت مصرف و پرهیز از استفاده آب شرب جهت مصارف غیرخانگی است که باید در بین مردم فرهنگ سازی شود.