سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ رنجبر معاونت برنامه ریزی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، اعتماد سعید مشاور اقتصادی، احمدی مدیر حراست به همراه رضا فلاح مبارکه سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و جمعی از مدیران و معاونین با حضور در فرمانداری با محمد زاده رحمانی فرماندار بافق و اعضای شورای شهر دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار فرماندار بافق با اظهار خرسندی از حضور معاونت برنامه ریزی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور و هیئت همراه از خدمات محمد جواد عسکری مدیر عامل صندوق تشکر کرد و گفت: وی در سالیان فعالیت خود در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق منشاء خدمت و اثر بودند و ایشان سرمایه اجتماعی خوبی برای شهرستان و استان یزد می باشد و ما قدردان وجود ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد خوبی در شهرستان بافق وجود دارد و همدلی و همراهی بین مردم و مسئولان حاکم است،اظهار داشت:  امیدواریم آغاز به کار سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نوید تحولی بزرگ در این دوران گذری که شرکت از مجموعه معدنی به معدنی صنعتی تبدیل می شود.

زاده رحمانی با اشاره به تک قطبی و متکی نبودن بافق به شرکت سنگ آهن،تصریح کرد: شهرستان بافق در زمینه های مختلف چون انرژی،کشاورزی،گردشگری،صنایع جوار معدنی فلزی و غیرفلزی آینده خوبی پیش رو دارد.

وی فلاح را عنصری کارآمد و ارزشی دانست و افزود: مدتی که ایشان در روابط عمومی و بعد از آن قسمت ایمنی شرکت سنگ آهن فعالیت نمودند،همه ایشان را مدیری برنامه محور می دانند و با شناختی که از وی وجود دارد ما یک سال دیگر بیشتر قدردان انتخاب ایشان و حامیان آن خواهیم بود.

سپس رنجبر رئیس شورای شهرستان بافق با تبریک انتصاب مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، گفت:  خدا را شاکریم که فردی با تجربه در مجموعه سنگ آهن که مورد حمایت همگان است،انتخاب و روی کار آمده و اینجانب ضمن آرزوی موفقیت برای رضا فلاح مبرکه، توفیق روز افزون برای رحیمی بافقی می نمایم و از مدیرعامل و اعضای هیئت صندوق بازنشستگی فولاد کشور تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه اگر فضای شهرستان با یک مجموعه اقتصادی همراه باشد موفقیت آن بیشتر است،تصریح کرد: همراهی مسئولان بافق و مردم باعث شده موفقیت در صنایع جوار معدنی بیشتر باشد.

رنجبر اظهار کرد: خواست صندوق خواست مردم است. ایجاد صنایع جوار معدنی علاوه بر ایجاد در آمدزایی و سبب تداوم بیشتر منابع ما می شود که موجب بهره مندی مردم،اشتغالزایی و سهم 2 درصدی نیز به شهر می رسد.

وی حیات شهر را به معدن و منابع آن عنوان کرد و افزود: همه مسئولان بافق از امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس و شورای اسلامی شهر پیگیری تامین خوراک شرکت سنگ آهن با درخواست و مکاتبات متعدد برای واگذاری آنومالی هایی که متعلق به شرکت هستند،خواهند بود.

رئیس شورای شهرستان بافق خواهان شد تعهداتی که داده شده اجرایی و به فراموشی سپرده نشود.

در ادامه رئیس شورای شهر بافق با تبریک انتصاب رضا فلاح مبارکه به عنوان فردی شایسته و ارزشمند از خانواده شهدا، امیدوار شد تعامل خوبی با مجموعه شهر و شهرستان داشته باشد و حقوق شهر نیز اجرایی شود که بدون شک اگر برای آن ارزش قائل شد هم برای صندوق و هم شهرستان منتفع خواهد بود .

وی با تشکر از محمد جواد عسکری به عنوان مدیری که خدمتگزار شهر بوده و همیشه با مجموعه شهر تعامل داشته،گفت: امیدواریم عملکرد مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن بافق نیز به گونه ای باشد که منافع شهر دیده شود و 2 درصد ارزش افزوده که حق شهر است و نمی شود از آن گذشت،پرداخت شود.

محمدی با اشاره به تعاملی که بین مجموعه شورای شهر و شهرداری با صندوق بازنشستگی فولاد کشور وجود داشته که خواهان اجرایی شدن طرح های شرکت شدند با بیان اینکه ما تعامل و صبر کردیم تا پروژه ها انجام گیرد،تصریح کرد: اما اکنون خواهانیم در این زمان شهرداری را دریابید تا بدهی های خود را تسویه کند، بدون شک اگر بودجه ای نباشد پروژه های عمرانی و طرح های توسعه ای انجام نمی گیرد و قول هایی که به مردم داده شده تحقق نمی یابد.

وی همچنین خواهان شد تکمیل زنجیره فولاد که به نفع شهر و صندوق است در برنامه های شرکت قرار گیرد.

سپس نائب رئیس شورای اسلامی شهر بافق با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم به معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور و هیئت همراه و عرض تبریک به رضا فلاح که در مجموعه سنگ آهن وسمت های مختلف فردی موفق بودند،از حمایت مسئولان به ویژه حسن انتخاب محمد جواد عسکری تشکر کرد.

باقی زاده هر گونه پیشرفتی در مجموعه سنگ آهن را به معنای پیشرفت در صندوق فولاد دانست و خواهان شد: می طلبد دغدغه ای که محمد جواد عسکری در مجموعه فولاد دارد، بافق را نیز مدنظر خود قرار دهد و این خواست مردم است. 50 سال معادن این شهرستان برده شده و نهایت در 3 سال آینده چیزی از آن باقی نخواهد ماند و اگر ما در بحث صنایع جوار معدنی موفق نباشیم این شهر به نابودی خواهد رفت.

وی افزود: امیدواریم با مدیریتی که در رأس آن عسکری و معاونت های ایشان است، نگاه ویژه ای به این خطه کویری و مردم ولایتمدار شود.

 در ادامه معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور با بیان اینکه پیشرفت هایی که در مجموعه سنگ آهن و صندوق فولاد بدست آمده مدیون تلاش یکی از مردان نیک بافقی است،گفت: تجربه و تلاش و توانمندی های عسکری سبب تحولی بزرگ در صندوق فولاد شده است و این از دعای مردم بافق است.فرصت طلایی پیش آمده تا فردی روی کار آید که علاوه بر خدمت در کشور برای شهر خود موثر باشد.

وی با اشاره به این موضوع که سال گذشته 600 میلیارد تومان وجه نقد به شرکت تزریق شده و نگذاشته صندوق سودی تقسیم شود تا طرح های مجموعه سنگ اهن هر چه سریعتر به بهره برداری برسد،افزود: بدون شک این سودآوری به نفع مردم شهر،صندوق و شرکت است و الحمدلله طرح های شرکت سنگ آهن بافق پیشرفت خوبی دارد به ویژه گندله که در چنین اوضاع نابسامان کشور تنها پروژه پویا و زنده است.

رنجبر در خصوص هزینه های اجتماعی شهر که صندوق نه تنها در بافق بلکه در سایر شهرستان ها عدالت را برای دیگر شرکت های زیر مجموعه خود برقرار کند تا مردم نیز از هر گونه منافع آن بهره مند شوند،تصریح کرد: هزینه های اجتماعی هر شرکت سالانه در مجمع صاحبان سهام بر اساس تلاش و سود شرکت مشخص می شود و امیدواریم این تعامل و همراهی وجود داشته باشد تا مدیران شرکت بدون دغدغه اهداف و برنامه های خود را پیاده کنند تا سود شرکت به حداکثر برسد و بدون شک منافع همه ذی نفعان به حداکثر خواهد رسید.

وی در بحث سهام اظهار کرد: برنامه این است مردم را سهامدار شرکت کنیم و هر چقدر سهامداری مردم بیشتر باشد،شرکت موفق تر خواهد بود.

معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور در بحث کمک های اجتماعی به شهر گفت: این موضوع تصویب شده و ادامه خواهد داشت. پرداخت هزینه به شهر بر اساس تناسب و تا جایی که قوانین اجازه دهد صورت می گیرد.

سپس رضا فلاح مبارکه ضمن تشکر از حسن ظن مدیرعامل صندوق فولاد کشور به اینجانب و پیگیری استاندار، امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس و همکاران خود در شرکت،امیدوار شد آنچه در توان است برای موفقیت روز افزون شهر،مردم و مجموعه شرکت انجام دهد.

وی بیان کرد: بعد از سالیان نگاه مقامات صندوق و بالادستی ها به درون مجموعه شرکت سنگ آهن برای مدیریت معطوف شده و این قرعه به نام من خورد و امیدوارم نماینده خوبی برای کارکنان شرکت سنگ آهن در سمت مدیریت باشم.

فلاح سرمایه اصلی را نیروی انسانی دانست و افزود: بدون شک نیروی انسانی سرمایه اصلی هر شرکتی است و باید در بحث نیرو پروری و تربیت و آموزش آنان تلاش کرد.

سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در بحث بدهی های شرکت به مجموعه شهر،گفت: بخش اعظمی از بودجه فروش در پروژه های خودمان هزینه می شود و بخشی دیگر با تهاتر در پروژه گندله سازی و با راه اندازی این طرح بزرگ و ارزش افزوده  آن حق شهر داده خواهد شد و ما به مسئولت اجتماعی خود واقف هستیم و تلاش می کنیم بیش از پیش با محوریت فرماندار و امام جمعه این مسئولیت خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنیم.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم با همراهی و همدلی مسئولان ادامه دهنده مسیر رحیمی بافقی باشیم. منبع: آفتاب بافق.