دادستان عمومی و انقلاب یزد:

تکلیف کسانی که مطالبه‌گری می کنند این است که سیاه‌نمایی نکنند/ناامید کردن مردم خیانت است

دادستان عمومی و انقلاب یزد در جلسه کارگروه صیانت از امنیت روانی مردم در بافق گفت: تکلیف کسانی که مطالبه‌گری می کنند این است که سیاه‌نمایی نکنند، ناامید کردن جامعه نسبت به مسئولان و آینده خیانت است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه کارگروه صیانت از امنیت روانی مردم با حضور دادستان عمومی و انقلاب یزد، مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، رئیس پلیس فتا استان، فرماندار بافق، اعضای شورای تامین شهرستان و جمعی از مسئولان و فعالان رسانه ای و مجازی شهرستان برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد در این نشست به مصوبات اولین جلسه کارگروه رصد و ساماندهی فضای مجازی استان یزد که با حضور فرمانداران بافق و اردکان در دادسرای یزد برگزار شد، اشاره کرد و گفت: پاسخگویی مسئولین، ثبت نام مدیران کانال‌ها و تهیه بانک اطلاعات کانال های خبری، رصد جدی کانال های غیرمجاز و کانال‌هایی که اخبار کذب منتشر می کنند و در نهایت لزوم حمایت از نقدهای سازنده از جمله این مصوبات است.

محمدرضا حدادزاده در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در باب اینکه یکی از حقوق عمومی مردم این است که امنیّت روانی داشته باشند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: هر کس مردم را نسبت به تلاش‌های مسولین بدبین کند، مردم را از آینده ناامید کند، نادانسته سخنی بگوید و سخنی بنویسد، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند.

وی ادعای اینکه ثبت اطلاعات و شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی برای فعالین فضای مجازی، خلاف آزادی است را ادعای باطلی عنوان کرد و یادآور شد: باید مشخص شود که اگر کسی با یک کانالی با یک پیج، با یک گروهی که تعداد زیادی عضو دارد و در حال تحلیل، رصد و انتشار خبر است، چه کسی است و باید مسئول آن پاسخگو باشد.

حدادزاده تاکید کرد: کار کارگروه هیچ محدودیتی برای فعالیت شما و دیگر افراد در فضای مجازی برای کار خبری و رسانه‌ای و تحلیلی ندارد، اما باید در مقابل عمل خود پاسخگو باشید.

وی افزود: این دلیل نمی‌شود که کسی بیاید مطلبی را بدون اساس و پایه‌ منتشر کند، باعث ناامیدی جامعه و تشویش افکار شود و یا خدایی نکرده کذب باشد و بعد بگوییم ما مطالبه‌گری کردیم حتما اگر حق مطالبه‌گری داریم، تکلیف داریم؛ تکلیف کسانی که مطالبه‌گری می کنند این است که سیاه‌نمایی نکنند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد، ناامید کردن مردم را نوعی خیانت عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین آسیب رهاشدگی فضای مجازی و به دنبال این فضا ناامید سازی جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به آینده است.

وی تصریح کرد: در این فضا برخی از رسانه ها و کانال ها توسعه شهرستان را واقعا متوقف خواهند کرد و به توسعه شهرستان‌ها ضربه خواهند زد، به عنوان مثال سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در شهر شما سرمایه‌گذاری کند حتما نگاه میکند که شما در مورد مسئولین شهرستان چه اظهارنظری دارید، در مورد درآمدهای شهرستان و نحوی هزینه کرد چه اظهار نظری می‌کنید، قطعا این موارد بر عملکرد سرمایه گذار تاثیر دارد، کمک کنید این فضا در شهرستان اتفاق نیفتد و اگر نقاط آسیبی هست اصلاح شود.

حدادزاده اختلاف افکنی را یکی دیگر از آسیب‌ها برشمرد و گفت: در شهرستان فرماندار نماینده عالی دولت است و باید حمایت شود، انصافا فرماندار بافق به توجه به شناخت و سابقه‌ای که داریم همه‌ی همت و توانشان صرف مسایل شهرستان است؛ حال در این شرایط خاص اقتصادی کشور و در این کمبود اعتبارات و مشکلات باز بخواهیم با سخن‌چینی و بدگویی و عیب‌جویی موجب اختلاف و دلسردی مسئولان شویم.

دادستان عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد: حقیقتا اعتقاد ما به آزادی بیان و پرسشگری است و از آن حمایت می‌کنیم لذا باید ساز و کارش هم در شورای اطلاع‌رسانی استان پایه ریزی و فراهم شود، روابط عمومی‌ها تکلیفشان این هست که باید پاسخگو باشند، مدیران محترم اجرایی هم حتما پاسخگو باشند و نقدها را بشنوند.

وی در پایان با اشاره به لزوم امنیت روانی مردم تاکید کرد : تمامی کانال ها و رسانه های فعال در فضای مجازی شهرستان باید اطلاعات مسئول مربوطه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شود تا اگر مسئله ای پیش آمد، مدیر کانال مربوطه جهت پاسخگویی مشخص باشد.