آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران:

جلوه‌ی برجسته‌ی شهدای گمنام غیرت دین است/ یک جلوه‌ی غیرت دین امر به معروف و نهی منکر است

امام جمعه موقت تهران در یادواره شهدای طلاب شهرستان بافق گفت: سلام ودرود خداوند بر آیت‌الله شیخ محمد تقی بافقی که امر به معروف و نهی از منکر را با همه‌ی وجودش احیا کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ یادواره شهدای شهرستان بافق گرامیداشت 10 شهید طلبه، 18 شهید گمنام و یادبود شهید امر به معروف و نهی از منکر آیت‌الله شیخ محمد تقی بافقی با حضور آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، "شاه حسینی" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد، "حجت الاسلام سعادت فر" امام جمعه بافق، "ابوالقاسم دهقان" سرپرست فرمانداری، معاونین فرماندار، جمعی از مسئولان استان و شهرستان، خانواده معظم شاهد و ایثارگران و آحاد مردم ولایی و شهید پرور بافق در موسسه بیت الرقیه شهرستان بافق برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی که به عنوان سخنران این مراسم در این مراسم حضور داشت، با اشاره به فضایل و ویژگی های آیت الله شیخ محمد تقی بافقی گفت: آیت الله بافقی کسی بود که در محضر  مرحوم آیت الله العظمی سید محمدکاظم یزدی و آخوندخراسان تحصیل کرده است و آنچه از این بزرگ مرد شنیده‌ایم از غیرت دینی اش است اما از مقام علمی او مطلبی گفته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: آیت اله شیخ محمد تقی بافقی یک عنصر به تمام معنا با غیرت دینی بود که جایگاه او، باید خواستگاه روحانیت باشد، سلام ودرود خداوند بر آیت‌الله شیخ محمد تقی بافقی که امر به معروف و نهی از منکر را با همه‌ی وجودش احیا کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: گویا ژن این مرد، ژن امر به معروف و نهی از منکر بود و کتک خوردن در قم و تبعید به تهران از افتخارات او است.

وی از شهدای گمنام به عنوان نامدارترین و محبوب‌ترین نزد خدا گفت: شهیدان دنیای فضیلت بودن اما جلوه‌ی برجسته‌ی این شهیدان غیرت دین است، یک جلوه‌ی غیرت دین امر به معروف و نهی منکر و دومین غیرت این عزیزان، دفاع از نظام دینی و اسلامی است.

خاتمی یادآور شد : برای بدبین کردن مردم دشمن به جنگ روانی، فرهنگی به خصوص جنگ اقتصادی متوسل شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر سوء مدیریت علت اصلی تورم و گرانی‌ها جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار علیه نظام و انقلاب اسلامی است، ادامه داد: مسئولان باید با خدمت خالصانه برای غلبه بر مشکلات بر تلاش خود بیفزایند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان برای رسیدن به اهداف مختلف خود به خصوص جدا کردن آحاد مردم از نظام اسلامی، ارزش‌ها و ولایت، مرتب در فکر توطئه هستند.

آیت اله سید احمد خاتمی بیان کرد: با وجود تمامی توطئه‌ها تاکنون استکبار جهانی به اهداف شوم خود در ایران نرسیده و در آینده هم نخواهد رسید و ملت قهرمان ایران بارها بصیرت خود را نشان داده‌اند.

وی گفت: نمونه بارز هوشیاری و بصیرت ملت ایران را دنیا و استکبار در بهمن سال گذشته دید که راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوهتر از همیشه برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دفاع از دین، ارزش‌ها، حجاب و عفاف، ولایتمداری و در مسیر شهیدان حرکت کردن نمونه‌های غیرت دینی است و باید روز به روز در جامعه گسترش یابد.

خاتمی گفت: هدف دشمن در اغتشاشات سال گذشته در عمل یک توطئه بزرگ برای براندازی بود و تضعیف موضوع حجاب و عفاف نیز ادامه همان مسیری است که استکبار دنبال می‌کند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: ملت ایران با وجود تهدید نرم و فعالیت‌های سوء فرهنگی دشمنان، با غیرت دینی تاکنون با متابعت از ولایت فقیه ایستادگی کرده به راه روشن و مقدس خود همچنان ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: ملت ایران نشان داده که حامی دین، نظام و انقلاب است و تا پای جان و آخرین نفس و آخرین قطره خون خود به ایستادگی ادامه می‌دهد.

خاتمی بیان کرد: امروز رسالت اصلی مردم و مسئولان داشتن غیرت دینی و دفاع از ارزش‌های انقلابی است و همه باید رسالت خود را بیش از گذشته در کشور انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری گفت: شهیدان والامقام به دنبال غیرت دینی و حفظ حجاب و عفاف و ارزش‌های الهی و انسانی در جامعه بودند و باید این هدف مقدس همواره در جامعه و بین اقشار مختلف حفظ شود.