معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه شورای ارتقا سلامت بافق با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و هیئت همراه، سرپرست فرمانداری، بخشدار مرکزی، رییس شبکه بهداشت شهرستان و جمعی از مسئولان و اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات فرمانداری بافق برگزار شد.

در ابتدای این نشست سرپرست فرمانداری بافق و رییس شورای ارتقای سلامت شهرستان  ضمن خیرمقدم به حضار و تشکر از اقدامات انجام شده در بخش های بهداشت و درمان شهرستان ،توجه بیشتر به بخش پیگیری و سرمایه گذاری در جهت افزایش امید به زندگی و همچنین کیفیت زندگی شهروندان را خواستار شد.

محمد زاده رحمانی با اعلام آمادگی لازم ادارات و ارگان های اجرایی شهرستان در جهت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان در مبارزه با بیماری ها و افزایش سطح سلامت شهروندان، افزود: جهت کاهش و به حداقل رساندن بیماری ها از جمله بیماری سالک در شهرستان آمادگی ایجاد هماهنگی بین بخشی ادارات و پشتیبانی از شبکه بهداشت و درمان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این جلسه گفت: هدف و وظیفه اصلی همه مسئولان درجامعه، افزایش طول عمر و کیفیت بخشی به زندگانی مردم می باشد.

محمدحسن لطفی با بیان اینکه رویکرد نظام سلامت توجه به افرادی از جامعه که دچار بیماری هستند، گفت: باید با برنامه ریزی صحیح برای آحاد مردم که در سلامت کامل نیز به سر می برند برنامه داشت و از بیمار شدن آنها جلوگیری کرد.

وی در ادامه به برنامه های این دانشگاه در امر سلامت شهروندان بافق اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه یک پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵ توانایی پوشش تمام مناطق شهرستان بافق را ندارد خوشبختانه پایگاه دوم بافق تا یک ماه و نیم آینده راه اندازی و مردم می توانند با خیال آسوده از خدمات اورژانس بهره مند می شوند.

لطفی همچنین از کنترل و افت چشمگیر بیماری سالک در ۹ ماه سالجاری خبر داد و بیان کرد: ۶۰ میلیون تومان اعتبار از سوی فرمانداری بافق به منظور مبارزه با این پشه در نظر گرفته شده است و عملیات سمپاشی و جونده کشی از فروردین ماه سال آینده آغاز می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در سال گذشته ۴۵۰ بیمار مبتلا به گزش سالک در استان شناسایی شده اند.

وی در ادامه و در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره ای به حمایت های شرکت سنگ آهن مرکزی داشت و خاطر نشان کرد: این شرکت کمک شایانی در ارتقای سلامت مردم و جامعه داشته است .

لطفی همچنین افزود: ساخت ساختمان جدید دو مراکز بهداشتی درمانی یک و دو با جدیت در حال پیگیری است.

در ابتدای این جلسه رییس شبکه بهداشت و درمان بافق به ارائه گزارش عملکرد این اداره در سال گذشته در زمینه بهداشت و درمان شهرستان پرداخت و گفت: خرید تجهیزات مربوط به اتاق عمل و بهسازی مراکز درمانی ، تجهیز و بهسازی برخی از بخش های بیمارستان از جمله بخش زنان و زایمان و بخش آی سی یو ، بهسازی فضای سبز بیمارستان ، پیگیری جهت احداث کلینیک تخصصی بیمارستان، از جمله اقدامات این اداره در سال گذشته می باشد.