دومین نشست ستاد اربعین شهرستان بافق برگزار شد

فرماندار بافق در دومین نشست ستاد اربعین شهرستان بافق، اسکان، تغذیه سالم، بهداشت و درمان و موضوعات فرهنگی را مهمترین خدمات برای زائران حسینی در ایام اربعین بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، دومین نشست ستاد اربعین شهرستان بافق به منظور تشریح اقدامات صورت گرفته و هدف گذاری برنامه های پیاده روی اربعین به ریاست فرماندار بافق و جمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق ضمن تسلیت ایام عزاداری و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به برپایی و مدیریت موکب های شهرستان در پایانه های مرزی و در استان های نجف و کربلا گفت: حتی الامکان موکب‌ها بر اساس نیاز‌ها و تجارب گذشته و با هماهنگی در محل‌های مورد نظر برپا شوند تا زائرین ضمن دسترسی راحت، بهترین استفاده را از موکب ها داشته باشند.

محمدعلی صمیمی، بحث  اسکان، تغذیه و اطعام، بهداشت و درمان و موضوعات فرهنگی را از مهمترین خدمات در نظر گرفته شده برای زائران در ایام اربعین حسینی بیان کرد.

امام جمعه شهرستان، با تاکید بر رویداد مهم پیاده روی اربعین گفت: برنامه ریزی شود موکبی با هدف میزبانی و پذیرائی از زائران عبوری از شهرستان در خروجی شهر برپا شود.

حجت الاسلام سعادت فر در ادامه در خصوص رعایت مباحث فرهنگی، تجمع موکب ها، ارائه تجهیزات و سیستم سرمایشی موکب ها ، تهیه بسته های فرهنگی و ... مطالبی را بیان کرد.

دکتر کوهگرد حسینی، رئیس مرکز بهداشت بافق در این نشست با تاکید بر شیوع کرونا و بیماری وبا در کشور عراق گفت: تلاش شود با اقدامات و تمهیدات لازم سلامت زائران اربعین انجام شود و در شهرستان نیز با مشارکت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسمات اربعین حسینی بدون مشکل برگزار شود.

در ادامه این جلسه اعضا پیشنهادات و راهکارهای خود را برای برپایی موکب های مورد نظر و خدمات رسانی مناسب به زائران و جاماندگان اربعین سرور و سالار شهیدان ارائه نمودند.