به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ بخشدار مركزي به اتفاق دهياران و روساي شوراي اسلامي روستاهاي بخش مركزي شهرستان و هيات مديره شركت تعاوني دهياري ها با سرپرست فرمانداري بافق ديدار و گفتگو كردند.

سرپرست فرمانداري بافق در اين ديدار از بخشدار و دهیاران خواست تا با پیگیری، كار جهادی و برنامه ریزی، خدمات بیشتری به مردم در روستاها ارائه نمایند.

محمد زاده رحماني، از دهیاران به عنوان مدیران روستایی نام برد و خاطر نشان كرد: دهياران تلاش می کنند تا با ارایه خدمات عمرانی و عمومی زمينه آبادانی روستاها را فراهم کنند.

وی با اشاره به اينكه روستاها قطب توليد هر شهرستان محسوب مي شوند، بیان داشت: برای جلوگیری از مهاجرت افراد از روستا به شهر باید اشتغال زایی جوانان روستایی مورد توجه قرار گیرد.

زاده رحماني از افزايش اختصاص تسهيلات خود اشتغالي ارزان قيمت براي روستاها خبر داد و افزود: در ديداري كه با سرپرست صندوق كارآفرين اميد استان داشتيم مقرر شد براي استقرار اشتغال پايدار و جلوگيري از مهاجرت روستايي سهم تسهيلات روستايي افزايش يابد.

سرپرست فرمانداري بافق حضور مديران ادارات متولي و مرتبط با امور روستاييان در روستاها را امري لازم دانست و ابراز اميدواري كرد انشاالله با كمك بخشدار مركزي و ساير ادارات متولي مشكلات روستاهاي بخش مركزي شهرستان رصد و براي رفع آن اقدامات لازم را انجام خواهيم داد.

در ابتداي اين نشست بخشدار مركزي بافق با اشاره به كاهش بارندگي و خشكسالي هاي پياپي در اين چند سال گفت: براي رفع مشكلات خشكسالي در روستاهاي شهرستان به غير از لاي روبي قنوات و احداث استخرهاي ذخيره آب، عملا كار خاص و اساسي صورت نگرفته است.

محمد رضا فتاحي بافقي وجود پتانسيل گردشگري در برخي از روستاهاي مركزي را يادآور شد و افزود: استفاده از ظرفيت و پتانسيل هاي طبيعي روستاها مي تواند در حوزه گردشگري اشتغال پايدار بوجود آورد و اين مستلزم برنامه و اجراي آن از سوي دهياران و شوراي اسلامي روستاها مي باشد.

وي در ادامه با توجه به وجود و فعاليت شركت تعاوني دهياري هاي بخش مركزي شهرستان در حوزه مختلف گفت: شركت تعاوني دهياري هاي شهرستان با وجود 1100 سهم، برگرفته از روستاها و دهياري ها بخش مركزي است، ولي دهياريهاي شهرستان كمتر به اين امر توجه كرده و سرمايه گذاري چنداني در اين خصوص انجام نداده اند.

تكميل جاده روستايي گزوئيه ، گازرساني به روستاهاي دهستان سبزدشت و كوشك، درآمد پايدار و استفاده از پتاسيل شركت تعاوني دهياري ها از جمله مواردي بود كه در اين نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.