دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با سرپرست فرمانداری بافق

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد: برای اجرای طرح آب شیرین پایدار و بهره مندی شهروندان بافقی، نیاز به اجرای شبکه دوم شهری و اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال می باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ "جلال علمدار" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به همراه معاونین آبفای یزد در سفر به شهرستان بافق با حضور در فرمانداری با "ابوالقاسم دهقان" سرپرست فرمانداری بافق دیدار و در خصوص آخرین وضعیت منابع آبی و برنامه های این شرکت گفتگو کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این دیدار با تاکید بر نحوه صحیح و مدیریت مصرف آب در شهرستان بافق، گفت: مصرف آب در شهر بافق در زمان پیک مصرف 220 لیتر بر ثانیه می باشد این در حالی است که میزان تولید آب در این شهر 160 لیتر بر ثانیه است.

جلال علمدار افزود: شهرستان بافق با توجه به کمبود میزان آب، نیاز مبرم به آب انتقالی دارد که برای جلوگیری از تنش آب در زمان قطع آب انتقالی لازم است نسبت به تامین آب اقداماتی از جمله حفر چاه و اصلاح الگوی مصرف در شهرستان صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود 4 ایستگاه آب شیرین کن در سطح شهر و هزینه نگهداری بالا و مشکلات زیاد، از احداث و بهره برداری یک واحد آب شیرین کن مرکزی با ظرفیت 25 لیتر بر ثانیه در بافق خبر داد و یادآور شد: جهت بهره مندی بهتر شهروندان از آب شرب پایدار می بایست شبکه دوم آب انتقالی از محل آب شیرین کن تا سطح شهر به همراه ایستگاه های برداشت آب اجرا شود.

علمدار خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح 25 کیلومتر لوله گذاری و احداث 30 ایستگاه برداشت آب در سطح شهر نیاز می باشد که برای اجرای آن هزینه ای بالغ بر 140 میلیارد ریال برآورد شده است که طراحی اولیه این طرح طبق توافق قبلی با فرمانداری شهرستان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آبفای یزد در پایان با اشاره به تاکید مقامات استان مبنی بر اقدام سریع اجرای شبکه توزیع آب مشترکین طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در شهرستان بافق اجرای شبکه توزیع آب شرب برای 145 مشترک مسکن ملی در حال انجام می باشد و طی 20 روز آینده به اتمام می رسد.

در ادامه سرپرست فرمانداری بافق، تعامل بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان را از محورهای مهم توسعه و آبادانی دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را کاهش و یا برطرف و راهکارهای عملی برای خدمت رسانی بهتر به مردم را انتخاب نماییم.

ابوالقاسم دهقان، بر ضرورت اصلاح و بهسازی شبکه آب رسانی و بهبود کیفیت آب شرب مردم بافق و رفع مشکل کم آبی برخی روستاهای شهرستان تاکید کرد و خواستار حل مشکل آنان شد.

​​​​​