دیدار مدیرکل بهزیستی استان یزد با سرپرست فرمانداری بافق

مدیر کل بهزیستی استان یزد تاکید کرد: گسترش و ایجاد صنعت و معدن در بافق بدون در نظر گرفتن آسیب های اجتماعی، رشد تبعات فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ "رضا ابهت"مدیرکل بهزیستی استان یزد در سفر به شهرستان بافق با حضور در فرمانداری با "ابوالقاسم دهقان"سرپرست فرمانداری دیدار در خصوص مسائل مربوط به حوزه بهزیستی گفتگو کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در این دیدار بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و گفت: در سال گذشته بیش از 48 هزار مشاوره خانوادگی توسط صدای مشاور بهزیستی (خط 1480) در مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی به مردم استان و شهرستان بافق ارائه شده است.

رضا ابهت به عملکرد اورژانس اجتماعی و فعالیت های آن در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: 5 هزار تماس تلفنی با شماره 123 و ارائه مشاوره، رصد و کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و همچنین ارتقاء آگاهی و شناخت حل مسئله در شرایط بحرانی به خانواده ها نشان از اهمیت این حوزه دارد.

وی گسترش معادن و صنعتی شدن شهرستان بافق را یادآور شد و گفت: مجموعه های صنعتی و معدنی در شهرستان در حال ایجاد و توسعه می باشد که متاسفانه بدون در نظر گرفتن آسیب های اجتماعی، رشد تبعات اجتماعی و فرهنگی در شهرستان را به دنبال دارد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به تامین مسکن خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن تحت پوشش اداره بهزیستی گفت: در استان یزد بیش از 620 خانوار دو معلول به بالا داریم که سهم شهرستان بافق در این حوزه در حدود 76 خانوار دو معلول به بالا است که با تامین زمین از سوی دولت و همکاری خیرین بتوانیم خانواده های فاقد مسکن را صاحب خانه کنیم.

در ادامه سرپرست فرمانداری بافق، بررسی دقیق شرایط خاص بافق و رصد آسیب های اجتماعی توسط یک تیم کارشناسی از بدنه بهزیستی استان و مجموعه شهرستان را خواستار شد و گفت: حضور نیروهای غیربومی با فرهنگ های مختلف، مسائل و معضلات مواد مخدر، شئونات فرهنگی و تاثیر آسیب های اجتماعی بر سایر فعالیت های شهرستان در سال های اخیر کاملا مشهود است.

ابوالقاسم دهقان، یکی از معضلات اجتماعی شهرستان را مشکلات فکری در ذهن جوانان عنوان کرد و گفت: عدم آگاهی خانواده ها، بحران هویت در جوانان، تغییرات اجتماعی و همچنین نبود برنامه مدون و ضعف عملکردی برخی ارگان های فرهنگی و اجتماعی از جمله عوامل موثر در تغییر رفتار در نوجوانان و جوانان طی سال های اخیر در شهرستان بافق شده است.​​​​​​​