رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

رشد و توسعه استان و شهرستان ها متکی به عملکرد مسئولان است/ باید پیگیرى شود تا حقوق دولتى معادن در شهرستان بافق هزینه شود

به گزارش روابط عمومى فرمانداری بافق،  رئیس سازمان بازرسى کل کشور در سفر به شهرستان بافق با حضور در جلسه شوراى ادارى این شهرستان که با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، دادستان استان یزد، امام جمعه، فرماندار و مدیران ادارات شهرستان بافق برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به سفرهای استانی ریاست قوه قضاییه و در خواست حضور در میان مردم به منظور رصد مشکلات مردم گفت: در این سفرها مسائل و مشکلات هر شهرستان جمع بندى و با اختیاراتى که قوه قضاییه و سازمان هاى تابعه دارند تلاش مى شود نسبت به رفع دغدغه ها و مشکلات مردم اقدام شود.

ذبیح الله خداییان به مسایل و مشکلات مطرح شده از سوى مسئولان شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: برخى از موضوعات جنبه قضایى دارند و ممکن است دادرسى و یا شیوه رسیدگى آن  طول بکشد، یا پرونده هاى خاصی مانند پرونده های کثیر الشاکی که نیاز است این موضوعات در جلسه اى مطرح و جمع بندى شده و به دادگسترى ها ابلاغ که خارج از نوبت رسیدگى و تصمیم گیری شود.

وى حمایت از تولید را به عنوان یکى از اولویت هاى مهم قوه قضائیه در سفرهای استانی یاد کرد و بیان داشت: قوه قضائیه به دنبال این است که با حکم قضایى هیچ شرکت تولیدى تعطیل نشود و چنانچه یک واحد صنعتى نیاز به حمایت قضایی داشته باشد این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتى مطرح و نسبت به رفع مشکل آن اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه مجموعه قضایى برای حمایت از تولید اشتغالزا و دانش بنیان ورود ویژه اى داشته است، گفت: طى چند مدت اخیر اقدامات بسیارى از سوى سازمان بازرسى براى حمایت از تولید انجام شده به گونه اى که در سال گذشته مشکلات یک هزار و ٤٠٠ واحد تولیدى با ورود دستگاه قضایى مرتفع گردید.

دکتر خدائیان رشد و توسعه هر استان و شهرستان را متکی به عملکرد مسئولان دانست و تاکید کرد: مسئولان در صف اول خدمت رسانى و رشد و توسعه هر استان هستند در این شهرستان نیز مسئولان باید همت کرده و با پیگیرى ویژه و جهادى تلاش کنند مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان بازرسى کل کشور افزود: مدیرى موفق است که برنامه داشته باشد، دچار روزمرگى نشود و از حداقل امکانات بهترین استفاده را ببرد.

وی در ادامه به نکات مطرح شده پیرامون بحث حقوق دولتى معادن اشاره کرد و گفت: باید پیگیرى شود تا حقوق دولتى معادن در شهرستان هزینه شود، ضروری است با ورود به این مسئله مشخص شود که این اعتبارها از طریق برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرده و بعد در شهرستان هزینه شده است یا خیر؟

خدائیان با انتقاد از عدم پیگیری برخی از مسئولان استانها در خصوص حقوق دولتى و یک زنجیره معیوب است که باید پیگیرى شود به بازرسى استان یزد ماموریت ویژه داد که با یک بازرسى فوق العاده حقوق دولتى معادن را بررسى کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد؛ بازرسی کل استان یزد، این موضوع را در تمامی شهرستان بررسی و نتیجه را اعلام کند و اگر چنانچه مدیر و مسئولی در این حوزه کوتاهی کرده تحت پیگرد قرار گیرد.

وی در ادامه به بررسی و آغاز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ماموریت رییس قوه قضاییه، نظارت و رصد اجرای مصوبات انقلاب فرهنگى در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته و از وزارتخانه ها خواسته شده تکالیف و اقدامات خود را اعلام کنند که در حال حاضر در مرحله راستی آزمایی قرار دارد.

پیگیرى تخصیص یک درصد از درآمد معادن این شهرستان براى هزینه کرد در بافق ، راکد ماندن پروژه ساخت بیمارستان 96تختخوابی حضرت ولیعصر(عج)، حفر غیرمجاز چاه‌ها نیز از جمله مهمترین موضوعاتى بود که در شوراى ادارى شهرستان بافق با دکتر خدائیان مطرح شد.