به منظور رصد اجرای شیوه نامه های بهداشتی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ روز شنبه سوم آبان ماه، فرماندار و رییس ستاد مقابله با کرونای بافق به همراه معاون شبکه بهداشت، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت و برخی دیگر از مسئولان از تعدادی از واحد های صنفی،  بانک ها، دفاتر پیشخوان دولت و میوه فروشی ها بازدید و روند اجرا شیوه نامه های بهداشتی را مورد بررسی قرار دادند.

فرماندار بافق در حاشیه این بازدید گفت: مردم بافق از سطح فرهنگ بالایی برخوردار و در مورد مسائل بهداشتی و به ویژه در رابطه با ویروس منحوس کرونا حساسیت زیادی دارند که خوشبختانه در این بازدید مشاهده شد جز تعداد اندکی، اغلب واحد های صنفی و مراکز خدماتی شهرستان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نموده اند.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: وضعیت قرمز بیماری کرونا و آمار بالای این بیماری در شهرستان به صورت عمده ناشی از شب نشینی ها و دورهمی های خانوادگی افراد در شهرستان هست.

رییس ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان بافق افزود: در این بازدید اماکنی که وضعیت رعایت شیوه نامه بهداشتی مناسبی را داشته اند مورد تشویق و مواردی که رعایت نکرده بودند تذکر داده شد و برخی نیز پملپ شدند.

وی با اشاره به اینکه موضوع کرونا بیش از تصور جدی هست بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان و صاحبان اصناف تاکید و عنوان داشت: ما در ستاد کرونا شهرستان به پلمپ شدن هیچ واحدی رضایت نداریم اما بحث سلامت افراد قابل اغماض نیست و با واحد هایی که رعایت نکنند طبق قوانین و مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

طلائی مقدم در پایان با اشاره به اینکه شهرستان بافق تاکنون در خیلی از زمینه ها سرآمد بوده است، گفت: امیدواریم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی همه افراد و شهروندان در این مورد نیز سربلند باشیم.