سرای رحمت بافق نیازمند مشارکت شهروندان و مساعدت خیرین

معاونین فرمانداری بافق به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند با سالخوردگان سرای رحمت بافق دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با گرامیداشت هفته ملی سالمندان و روز ملی سالمند، معاونین فرمانداری بافق به همراه رئیس بهزیستی شهرستان با حضور در سرای رحمت بافق جویای احوال 4 سالمند حاضر در این مرکز شدند و روز سالمند را تبریک گفتند و برای آنها آرزوی سلامتی و بهبودی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق در این بازدید در نشستی با مدیر مرکز سرای رحمت بافق ضمن قدردانی از پرسنل خدوم مرکز گفت: زحمات مددکاران و مادریاران این مرکز در راه خدمت رسانی به سالمندان شایسته تقدیر بوده و پاداش اخروی را به همراه خواهد داشت.

سید محمدباقی زاده با تاکید بر حفظ شان و ارزش سالمندان در جامعه و بین خانواده ها، تکریم و احترام به سالمندان عزیز را وظیفه همکان دانست و گفت: باید تلاش شود بزرگوارانی که در این محل گذران عمر می کنند مشکلی برای امرار معاش نداشته باشند و نهایت توجه و ارزش و احترام به آنها گذاشته شود که قطعا خدمت به سالمندان پاداش اخروی به همراه خواهد داشت.

مدیر سرای رحمت بافق در این دیدار با اشاره به فعالیت های روزانه این مرکز در باب نگهداری و مراقبت از سالمندان و معلولان، گفت: در سرای رحمت بافق چهار سالمند و 54 معلول حضور دارند که 18 نفر از این معلولان مجهول الهویه هستند.

حیدری افزود: هزینه های این مرکز به طور متوسط ماهیانه بالغ بر 250 میلیون تومان می باشد که شامل هزینه های پوشاک و خوراک، قبوض آب و برق و گاز، حقوق پرسنل، دارو، مواد مصرفی، هزینه نگهداری و ... می باشد که برای تامین این مبلغ با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

وی یادآور شد: دغدغه ما این است که هنوز خیلی از خیرین و مسئولان این را مرکز از نزدیک ندیده اند و مشکلات را لمس نکردند در صورتی که افرادی که در این مرکز نگهداری می شوند جزئی از همین جامعه هستند و باید همگان به این مرکز کمک کنند.