نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

سهام ترجیحی شرکت سنگ آهن مرکزی حق مسلم کارگران بافق است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ سی و سومین نشست مجمع هم اندیشی شهرستان بافق با حضور صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین و فعالین با موضوع برسی آثار و تبعات واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در بازار بورس و فرابورس و بررسی روند ایجاد پهنه ریلی و احداث کارخانجات جوارریلی شهرستان  درسالن آیت الله شیخ محمد تقی فرمانداری شهرستان برگزارشد.

در این نشست صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: من نماینده اطلاعی از رفتن شرکت به بورس ندارم حتما هم امام جمعه، فرماندار و مسئولین استانی هم اطلاعی ندارند. این موضوع سوالاتی را مطرح می کند، بورس علیرغم اینکه اکثر افرادی که سرمایه گذاری خرد دل خوشی ندارند ولی قانون تجارت بر آن حاکم است و باید بر اساس این قانون حرکت کنند و اینکه شهرستان بافق هست و دارای صورتجلسات برای آن مهم نیست.

وی افزود: موضوع بعد سهام ترجیحی است که حق مسلم کارگر است که به صندوق منتقل و صندوق هم بیان می کند در ازای طلب به من دادند در صورتیکه این ۵ درصد قانون نفتدن و واگذاری در اصل ۴۴ است که باید تعیین تکلیف شود و یا اینکه موضوع ۱۵ درصد رای دادگاه ک انومالی ها که برای آن رای صادر شده تکلیف آن چه می شود.

صباغیان عنوان داشت: عوارض دو درصد در کل ایران فقط بافق و بهاباد می گیرد و قانون تجارت این دودرصد را نمی شناسد و برای او ملاک نیست. پروژه آهن اسفنجی کار بزرگی است که جای قدردانی دارد و لازم است و جز تعهدات صندوق است و این سوال مطرح است که این پول قرار است کجا برود؟ صندوق فولاد باید ۸۵ هزار نفر را حقوق دهد و تنها جایی که برای آنها درآمد دارد سنگ آهن مرکزی است.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور تصریح کرد: ما هیچ تقاضایی نداریم فقط اینکه جلسه ای با حضور مسئولین استان و شهرستان برگزار و موضوع بورس و مزایا و معایب آن مطرح شود. اگر جلسه گذاشته شده بود صحبتی نمی کردیم اما جلسه برگزار نشد. کسی بابت حضور سنگ آهن در بورس اعتراضی ندارد ولی باید با این شرایط صورتجلسه ۶/۹ و صورتجلسات دیگر در آن دیده شود.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز بیان داشت: اگر مسئولین غریبه هستند و نباید من نماینده، امام جمعه و فرماندار بدانیم درست ولی فردا هر اتفاقی رخ دهد در دفتر مسئولین شهرستان خواستار توضیح هستند ضمن اینکه این مطلب را بگویم که حداقل من نماینده در این سیستم سه قوه رفت و آمد دارم واقعیت این است که اگر از حقوق خودت دفاع نکنی خیلی بهت توجهی نمی‌شود. ۱۵ درصد حقوق دولتی قانون، مصوبه مجلس، تایید شورای نگهبان و ابلاغ دولت است ولی یک ریال پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: این قانون برای آلایندگی، عقیم ماندن مردم، نابودی محصولات کشاورزی، بیماری ها، سرطان ها و راه‌هایی که تخریب می کنند است ولی پرداخت نمی شود. واقعیت این است که این اعتصابات، اعتراضات و انتقادات لازمه زندگی بشر است.

صباغیان اظهار داشت: هر موضوعی که ما داشتیم استاندار همکاری کرده است، انتخابات تموم شده ک کاری به کار انتخابات هم ندارم در این مدتی که من نماینده بودم هر جلسه ای که خواستیم برای ما فراهم کردند.

نماینده مردم در مجلس گفت: اولویت هایی برای شهرستان از جمله بيمارستان، دوبانده شدن جاده بهاباد و زرند است که به عنوان اولویت پیگیری خواهیم کرد.