شرکت سنگ آهن بافق نیازمند بهره گیری از ظرفیت های ملی و خارجی است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: برای پیشرفت و توسعه سنگ آهن بافق باید از سرمایه‌گذاری خارجی و ظرفیت های ملی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور و در حضور حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه های سنگ آهن مرکزی بافق امروز به این شهرستان سفر کرده است، بیان کرد: امیدواریم با هماهنگی ها و تلاش های ایجاد شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزیر جوان انقلابی این وزارتخانه شاهد جبران عقب ماندگی ها باشیم.

عامریان افزود: در چهار ماه گذشته مشخص شد اقدامات خوبی می تواند توسط نیروهای جوان انقلابی و جهادی و به واسطه هماهنگی بین مردم و مسئولان رقم بخورد که طی 10 سال رقم نخورده است.

وی حاشیه سازی را آفت بزرگ برای مدیریت و پیشرفت دانست و بیان کرد: که در چند ماه گذشته بدون حاشیه سازی ها شاهد یکدلی و یکصدایی و پیشرفت بودیم.

 

**عدم همکاری مسئولان در تامین زیرساخت عامل فرار سرمایه است

عامریان تصریح کرد: دارایی های غیر مولد صندوق بازنشستگی کشور را با هدف سرمایه گذاری، به شهرها واگذار می کنیم تا اشتغال و تولید ایجاد شود و بازنشستگان هم بهره مند شوند، در قبال آن از مسئولان هم انتظار داریم زیرساخت ها و مجوزهای لازم را با کمترین زمان فراهم کنند در غیر اینصورت موجب فرار سرمایه می شود.

در ادامه عامریان از مسئولان درخواست کرد معادنی را در اختیار صندوق فولاد قرار دهند و صندوق فولاد نیز در قبال آن در پروژه های مختلف آبرسانی و غیره همکاری خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری گفت: با توجه به تلاش هایی که در شرکت سنگ آهن پ بافق در حال انجام است مسئولان باید برای رفع مشکلاتی که برخی مواقع در بین کار ایجاد می شود تلاش بیشتری داشته باشند.

 

**صندوق بازنشستگان کشوری به تعهدات خود پایبند است

وی در خصوص تعهدات صندوق بازنشستگان کشوری و عرضه سهام در بورس بیان کرد: به تمام تعهدات صندوق پایبند هستیم.

وی با اشاره به اینکه عنصر زمان در سرمایه گذاری دارای اهمیت ویژه ای عنوان کرد: مقرر بود بخشی از تامین مالی از طریق عرضه سهام در بورس انجام شود که محققم نشد ولی به همان اندازه سرمایه گذاری، بدون عرضه در بورس در حال انجام است، چرا که نمی توانیم سرمایه را برای عرضه در بورس معطل بگذاریم.

عامریان با بیان اینکه با فعالیت‌های جهادی ایثار و ریسک‌پذیری می‌توانیم پیشرفت را به بافق بیاوریم، گفت: به سنگ آهن بافق نباید با دید منطقه ای نگاه شود بلکه باید با دید ملی و  جهانی از ظرفیت های ملی و سرمایه گذاری خارجی برای به روز کردن تجهیزات، نیروها و مدیران استفاده شود کنیم تا شاهد جهش و پیشرفت در سنگ آهن بافق و شهرستان بافق باشیم.​​​​​​​