شعب اخذ رای در شهرستان بافق 15 درصد افزایش می یابد

فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان بافق از تعیین 44 شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات اسفند ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان بافق؛ دومین جلسه مشترک هیأتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای ستاد انتخابات، هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان بافق به منظور بررسی و تعیین محل شعب اخذ رأی برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق با اشاره به انتخاب اعضای هیات اجرایی و شروع فعالیت این هیات طبق برنامه زمانبندی انتخابات، گفت: مهم ترین ماموریت ما اجرای قانون انتخابات است و تاکنون تمام اقدامات و شرایط به شکل مطلوب در ستاد انتخابات شهرستان انجام شده است.

ابوالقاسم دهقان با بیان اینکه وظیفه ما تسهیل فرآیند انتخابات برای حضور حداکثری است، خاطرنشان کرد: با توجه به رصد و پایش اطلاعات شعب اخذ رای در انتخابات گذشته و به منظور پیشگیری از تجمع و ازدحام افراد در شعب، شعب شلوغ شناسایی و در این مناطق شعبه هایی افزوده خواهد شد.

او ابراز امیدواری کرد: با افزایش شعب اخذ رای، ضمن کاهش تراکم جمعیت در شعب شلوغ، بستر حضور مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.

دهقان یادآور شد: با توجه به این که بخش عمده‌ای از مردم شهرستان، روزهای تعطیل به روستاها می‌روند، تمهیدات لازم برای اخذ رای در راستای افزایش جمعیت احتمالی در روستاها اندیشیده شده است.

رئیس هیات اجرای انتخابات شهرستان بافق با اشاره به پیشنهاد اعضای هیات اجرایی و نظارت مبنی بر افزایش 6 شعب نسبت به دوره گذشته، گفت: پیش بینی می شود با افزایش 15 درصدی شعب در انتخابات امسال، 44 شعبه اخذ رأی به صورت ثابت و سیار برای شهرستان تعیین شود.

گفتنی است در این جلسه برای سهولت مردم در روند اخذ رای، با توجه به نظرات هیات نظارت و هیات اجرایی شعب پیشنهادی از لحاظ تراکم جمعیت مناطق، میزان آراء دوره های گذشته، سهولت در رفت و آمد و فراهم بودن زیرساخت های ارتباطی شناسایی و جهت بررسی میدانی مورد تصویب قرار گرفت.​​​​​​​