شناسایی و طردکردن اتباع بیگانه در شهرستان بافق تا شهریور ماه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دومین نشست طرح آمایش، شناسایی و طرد اتباع بیگانه در شهرستان بافق به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق در این نشست با اشاره به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در شهرستان بافق، به کارگیری اتباع افغانی درشهرستان را خلاف مقررات دانست و گفت: متاسفانه به دلیل عدم نیروی کار در شهرستان، اجرای کامل طرح با تعطیلی برخی پروژه ها و کارخانه های تولیدی مواجه خواهیم شد.

سید محمد باقی زاده افزود: به همین منظور تمام اتباع بیگانه ای که حضور آنان موجب تزلزل در برخی از مشاغل و طرح ها نمی شود، می بایست تا تاریخ 20 مهر 1401 شهرستان بافق را ترک نمایند.

وی با اشاره به راه اندازی گشت های مشترک در سطح شهرستان، عنوان کرد: از هفته آینده گشت های مشترک مربوط به اتباع در شهرستان انجام و با واحدهای صنفی، تولیدی و کشاورزی که تبعه غیرمجاز در آنها مشغول به کار هست برخورد می شود و قوانین محکم و جرائم سنگینی هم برای صاحب صنف و پیمانکاران در نظر گرفته خواهد شد.

باقی زاده گفت: در راستای شناسایی و ترد اتباع غیرمجاز، از سوی اتاق اصناف شهرستان به مشاوران املاک ممنوعیت اجاره منزل و معامله و فروش به آنها گوشزد شده است و انعقاد هرگونه قولنامه با اتباع خارجی تخلف بوده و با متخلفان برخورد می شود.

معاون سیاسی فرمانداری بافق تصریح کرد: به همه مردم شریف شهرستان بافق توصیه و تذکر داده می‌شود، اسکان، اجاره خانه و ملک، شغل و کار کسب به اتباع بیگانه و افغان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با متخلفان برابر قانون، با جریمه نقدی سنگین، و محکومیت در دادگاه برخورد خواهد، شد.

به گفته باقی زاده، اثرات اجتماعی و قابلیت اجرایی شدن طرح تردد اتباع بیگانه افغان در شهرستان منوط به همراهی و همکاری مردم دارد.

با توجه به مصوبه این نشست در خصوص حضور اتباع بیگانه افغان در برخی پروژه ها و طرح های تولیدی شهرستان، مقرر شد از تاریخ 22 شهریور تا 10 مهر تمام پیمانکاران شهرستان ضمن ارائه مشخصات کامل به همراه یک قطعه عکس پرسنلی اتباع و آدرس محل اسکان جمعی آنان، با مراجعه به پلیس امنیت شهرستان تعهدات لازم در این خصوص را ارائه نمایند.​​​​​​​