حجت الاسلام محمدعلاءالدینی:

شکوفایی و نوآوری در اندیشه و عمل امام خمینی(ره) بر مبنای ایمان و امید بود

امام جمعه سابق دماوند در مراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل(ره) در بافق گفت: بعد از 44 سال راه و تفکر امام در امت اسلامی بیدار و زنده است چون مبنای عمل امام وابستگی به خدا بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حماسه قیام 15 خرداد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئولان محلی، روحانیون و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در حسینیه امامزاده عبدالله(ع) بافق برگزار شد.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی با اشاره به وعده حضرت امام موسی بن جعفر(ع) که مردی اهل قم خروج می کند و مردم را به سوی حق دعوت می کند، گفت: مهمترین ویژگی امام راحل، وابستگی به خدا بود.

وی افزود: امام شکست را زمانی معرفی می کرد که بگوییم "من" و این منیت را در کارها بکار بگیریم.

امام جمعه سابق دماوند یادآور شد: امام خدایی بود و به واسطه این کرامت، تربیت و نفس مردم را الهی کرد و از مردم کوچه و بازار حرهای انقلاب همچون شاهرخ ضرغام ساخت.

حجت الاسلام علاءالدینی گفت: امام راحل جوانانی تربیت کرد که در هشت سال دفاع مقدس حماسه ها آفریدند و تا آخرین قطره خون پای نظام و انقلاب خود ایستادگی کردند.

وی یادآور شد: امروز یاوران خمینی کبیر در سرتاسر دنیا هستند و در حمایت از رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" را زمزمه می کنند و به ندای رهبر خود لبیک می گویند.

علاءالدینی با اشاره به اینکه امام(ره) مردم را به درستی و با معرفت شناخت، گفت: امام در نتیجه این شناخت از مردم فرمود: میزان رأی مردم است، و به این باور رسیده بود که مردم برای حفظ اسلام و انقلاب خود، همیشه در صحنه هستند و رای خواهند داد.

وی بیان کرد: امام 60 سال تهذیب نفس و خودساختگی پیشه کرد تا خود را بشناسد سپس بعد از ۶۰ سالگی رهبری انقلاب را به دست گرفت و تحولی در نظام و انقلاب ایجاد کرد.

سخنران مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره)در بافق عنوان کرد: امام خمینی (ره) با کیمیاگری بر روی تربیت و تهذیب مردم، باعث ایجاد تحول و انقلاب شد.

علاءالدینی با تاکید بر اینکه بعد از 4 دهه راه و تفکر امام در امت اسلامی بیدار و زنده است، گفت: امام را بعد از ۴۴ سال زنده می‌پنداریم، چون شکوفایی و نوآوری در اندیشه و عمل امام خمینی(ره) بر مبنای ایمان و امید بود.

امام جمعه سابق دماوند در پایان با اشاره به اینکه بافقی ها الگویی دارند که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر زبانزد است، خاطر نشان کرد: بافقی ها باید از کرامات آیت الله شیخ محمدتقی بافقی ظرفیت سازی کنند و ایشان را به جهانیان معرفی نمایند، مردم بافق باید علمدار جریان امر به معروف و نهی از منکر در کشور باشند.

قرائت دکلمه و مدیحه سرایی در وصف امام راحل(ره) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

​​​​​​​