پرفسور کردوانی در بافق؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همایش روز جهانی هوای پاک با حضور پرفسور کردوانی، سرپرست فرمانداری و بخشدار مرکزی بافق،اعضای شورای اسلامی، شهردار و جمعی از دوستداران طبیعت و محیط زیست، توسط شهرداری و انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو بافق در سالن همایش کمال الدین وحشی بافقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

پدر علم بیابان شناسی ایران در این همایش با بیان بحران کم آبی در کشور گفت: به هیچ عنوان نمی شود آب و هوای ایران را تغییر داد و در این زمینه در دولت های مختلف پیشنهادهایی ارائه دادند که همگی از طرف من با دلایل روشن رد شد.

پروفسور پرویز کردوانی افزود: کم آبی یکی از بحران‌هایی است که علاوه بر ایران کشور‌های زیادی را در خاورمیانه به دلیل نداشتن منابع آبی کافی گرفتار کرده است .

این جغرافیا شناس مشهور کشورمان افزود: این بحران تاکنون پیامد هایی از جمله خشک شدن دریاچه ارومیه،زاینده رود،صدها تالاب و مهاجرت مردم به شهر های بزرگ را به دنبال داشته است .

وی با پیش بینی این موضوع که ۵۰ سال دیگر منابع آب های زیر زمینی تمام می شود بر صرفه جویی در مصرف این مایه حیاتی تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه در شهرها برای حل بحران آب هیچ کاری انجام نداده اند و شهرهای بزرگ دارند به روند قبلی ساخت و ساز خود ادامه می دهند.

استاد برجسته ایران و جهان در خصوص مهم ترین راهکار برای برای صرفه جویی در زمینه های آبی بیان داشت: فراهم شدن امکانات، آگاهی و فرهنگ سازی و مدیریت مصرف برای کشاورزی، صنعت و شهر را از اولویت های صرفه جویی دانست.

پرفسور پرویز کردوانی در پایان توصیه هایی برای عملکرد و بازتاب بهتر فضای سبز پیشگیری از آلودگیها، مشکلات ناشی از کم آبی و خشکسالی در سطح شهرها بیان کرد.