معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق تاکید کرد:

ضرورت تدوین برنامه آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق در نشست شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق بر لزوم تدوین برنامه های آموزشی مناسب برای پیشگیری جوانان و دانش آموزان به مواد مخدر تاکید کرد و گفت: پیشگیری از شیوع و اعتیاد جوانان به مواد مخدر نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

سید محمد باقی زاده با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه جامع و تخصصی در حوزه آموزش و مشاوره، خاطر نشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های تخصصی که منجر به اقدامات اساسی و نهایتا پیشگیری از مصرف جوانان و قشر دانش آموز به مواد مخدر می‌شود، در دستور کار قرار گیرد و مشخص شود که برنامه‌ریزی و اقدامات در طی چند سال آینده چه نتایجی در پی دارد.

باقی زاده، دلیل اصلی روی آوری جوانان به اعتیاد و کاهش سن اعتیاد در بافق را عدم آگاهی و شناخت کافی از خطرات ناشی از مواد مخدر دانست و افزود: با بهره گیری از تمام روش های نوین اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، خطرات مصرف مواد افیونی برای جوانان به تصویر کشیده شود و همچنین می توان با کمک کارشناسان حوزه اجتماعی و روانشناسان در راستای جامعه ای عاری از مواد مخدر گام برداشت.

در ابتدای این نشست مسئولان ادارات و حاضرین پیشنهادات و گزارشی از فعالیتهای یک ماهه حوزه کاری خود را در زمینه های سرمایه گذاری در آموزش دانش آموزان و والدین آنان، تدوین برنامه تخصصی تا پایان ماه جاری، فرهنگسازی، اقناع سازی و ارتقای سطح دانش عمومی، برنامه های حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی معتادان و ... مطالبی بیان کردند.