طنین زنگ عاطفه ها و آغاز جشن احسان و بخشش در مدارس بافق

همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین نواختن زنگ جشن عاطفه ها با حضور مسئولان شهرستان در آموزشگاه دخترانه نمونه فردوس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین نواختن زنگ جشن عاطفه ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس حسینی امام جمعه بافق، حسن تفکری معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرماندار و برخی از مسئولان شهرستان در آموزشگاه دخترانه نمونه فردوس برگزار شد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه کمک به دیگران به عنوان محبوب ترین کارها نزد خداوند است، کمک به دیگران را از دو دیدگاه قابل بررسی خواند و گفت: انفاق به دیگران از دو زاویه انسانیت و دینی قابل بحث و بررسی است.

وی با اشاره به بیت "بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند" ادامه داد: همانطور که با ایجاد یک درد جسمی تمام اعضای بدن درگیر می شود، یک انسان نیز باید خود را نسبت به درد و رنج دیگران بی تفاوت نداند و در رنج و ناراحتی دیگران شریک باشد .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: اگر انسانی نا آرامی هم نوع خود را ببیند و آرام باشد، نمیتوان نام انسان را در مورد وی به کار برد زیرا ذات انسان و آدمی با این موضوع هم خوانی ندارد.

وی با اشاره به روایات و احادیث تاکید کرد: با توجه به روایات و سخنان پیشوایان دینی محبوب ترین کارها نزد خدا کمک به دیگران است .

امام جمعه شهرستان شاد کردن دل دیگران را مایه خوشنودی خدا دانست وگفت: همانطورکه رفتارهای مورد علاقه شخصی که دوست داریم و یا با خدا کاری داریم که انجام می دهیم، پس باید رفتارها و اعمالی را انجام دهیم که مورد رضایت و خوشحالی خدا است که کمک به دیگران از جمله ی این کارها می باشد.

وی در پایان اظهار داشت: ارزش کمک به دیگران در این است که به نیازمند بدون اظهار کمک، دست او را بگیریم .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را با چند ایام مبارک آغاز کرده ایم گفت: همزمان شدن آغاز سال تحصیلی با آغاز امامت امام زمان(عج)، ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) به ما در تلاش برای حل کمبودها و دغدغه های آموزش و پرورش انرژی مضاعفی داده است.

وی با بیان اینکه پیشوایان دینی ما به احسان و نیکوکاری سفارش کرده اند یادآور شد: برگزاری چنین جشن هایی یادآور و تقویت کننده صفت احسان و بخشش است که با انجام آن انسان به آرامش رسیده و کمال را در خود تقویت می کند.

میرجعفری تصریح کرد: ما باید دقت کنیم که در جامعه مانند اعضای یک پیکر و بدن هستیم و باید نسبت به یکدیگر حس همدلی و کمک را داشته باشیم.

به گفته میرجعفری، ایجاد همدلی و کمک به همنوع از اهداف سند تحول بنیادین و دانش آموزان نماد سند تحول بنیادین هستند و با رشد چنین مهارت هایی می توان جامعه ای همدل ساخت.

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) بافق در حاشیه این مراسم گفت: ۳۵۰ دانش آموز و ۲۰ دانشجو زیر نظر کمیته امداد هستند که طبقه بین یک تا سه جامعه هستند.

ابوالقاسم طلایی افزود: کمک‌های جمع آوری شده در مدارس بافق پس از واریز به کمیته امداد امام خمینی (ره) به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت در همان مدارس و شهرستان اهدا می‌شود.

منبع روابط عمومی آموزش و پرورش بافق