طنین زنگ مهر و ایثار در مدارس بافق

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر و ایثار مدارس شهرستان بافق به صدا در آمد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، آیین زنگ مهر و ایثار با حضور فرماندار شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مدیر و معاونین آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان ادارات بافق در آموزشگاه آیت الله شیخ محمدتقی بافقی برگزار شد.

فرماندار بافق نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره 68 شهید دانش آموز شهرستان بافق اظهار داشت: در ادبیات توسعه، مهمترین عنصر را سرمایه انسانی می دانند که رکن اساسی این سرمایه انسانی دانش آموزان هستند.

وی گفت: اگر به جایگاه جمهوری اسلامی توجه کنیم و نقشی که آموزش و پرورش در این نظام دارد با توجه به هدف گذاری که مقام معظم رهبری تحت عنوان تمدن نوین اسلامی بیان کردند جایگاه و نقش فرهنگیان در این بدنه بهتر معلوم می شود.

محمدعلی صمیمی افزود: اگر قشر آموزگار و معلم در بدنه آموزش و پرورش موضوع معلمی را صرفا یک وظیفه اداری بدانند شاید شرایط متغیر و متحول نشود، لذا انتظار می رود در آموزش و پرورش مخصوصا معلمین نگاه رسالت گونه ای به این وظیفه محوله داشته باشند.

فرماندار بافق به اجرای طرح رتبه بندی معلمان از طرف دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان داشت: در شهرستان بافق با توجه به وجود شرکت ها و معادن، تفاوت حقوقی چشمگیری در بدنه آموزش و پرورش مشاهده می شود که گلایه مندی های بحقی از سوی معلمان وجود دارد که امیدواریم با اجرای طرح رتبه بندی معلمان به کاهش این تفاوت کمک کند.

صمیمی به متفاوت بودن سال تحصیلی جدید نسبت به دوسال گذشته اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر تدریس دانش آموزان به صورت مجازی برگزار شده بود که انصافا آسیب های جدی در حوزه اجتماعی و فرهنگی داشت که مهم ترین آسیب آن وابستگی شدید دانش آموزان به فضای مجازی آن هم به بهانه آموزش و تحصیل بود که کنترل آن از دست معلمین و والدین خارج بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه استفاده های دیگری که از فضای مجازی می شد با شرایط سنی دانش آموزان مطابقت نداشت لذا باید اهتمام جدی داشته باشیم که این وابستگی را قطع و صرفا به حداقل نیازهایی که به واسطه آموزش است از آن استفاده شود.

صمیمی عنوان داشت: درسال جدید می توانیم در برنامه ها تغییراتی را ایجاد کنیم و اگر اشکالاتی وجود داشته است به واسطه یک ریل گذاری جدید در حوزه تربیتی و فرهنگی، جایگاه آموزش و پرورش که بعضا مورد غفلت قرار گرفته بود، بازگردانده شود.

فرماندار بافق در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان بافق در راستای جهت گذاری نظام جمهوری اسلامی با توجه به مقتضیات، چند طرح فرهنگی با محوریت امام جمعه تدوین و در حال اجرا می باشد که مستلزم همکاری و مشارکت همه فرهنگیان در این نظام فرهنگی و اجتماعی شهرستان به خصوص  والدین آنها است.

در ابتدای این مراسم سیدجوادمیرجعفری مدیرآموزش وپرورش شهرستان بافق با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شهرستان بافق سال تحصیلی جدید را با 380 کلاس در مراکزدولتی و 110 کلاس در مراکز غیردولتی و پیش دبستانی و در مجموع 480 کلاس را شروع کرد.

وی در ادامه افزود: علیرغم کمبود فراوان نیروی انسانی با کمک همکاران فرهنگی بعد از چند سال کسری نیرو امسال کمبود نیرو در دوره ابتدایی  را به صفر رسانده و 98 درصد نیروها نیز بومی هستند. در دوره ابتدایی مشکل خاصی وجود ندارد  ولی در دوره متوسطه اول و دوم 20 درصد مشکل کمبود معلم داریم که با توان و انرژی و حضور بالا نیروی های خدوم  بازنشسته شهرستان جبران و مشکل نیروی خدماتی نیز با همت مسئولین شهرستان رفع خواهد شد.

مدیرآموزش و پرورش بافق تصریح کرد: در سال جدید بعد از 28 ماه  از شیوع بیماری کرونا برنامه های مختلفی را شروع و قصد داریم رصد مسائل آموزشی و تربیتی را بر محور سند تحول بنیادی قرار و این سند را قطب نمای حرکت خود در مسائل آموزشی و تربیتی قرار دهیم.

اجرای تئاتر و سرود امام رضا(ع)، تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان رزمنده و آموزشی از جمله برنامه های فرهنگی این آیین بود.