طنین زنگ مهر و ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان بافق

امام جمعه شهرستان بافق در آیین نواختن زنگ مهر و ایثار و مقاومت، دست بوسی پدر و مادر و معلمین را سبب درخشش در آینده و داشتن زندگی سرشار از آرامش عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با سراسر کشور و در اولین روز از سال تحصیلی جدید، زنگ مهر و ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان بافق و به صورت نمادین در آموزشگاه دخترانه مهدیه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

امام جمعه شهرستان بافق ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی، درخشش دانش آموزان در آینده را مرهون همت و تلاش آنها برشمرد و گفت: شما دانش آموزان برای آینده درخشان و راحت باید از همین الان تلاش کنید.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس حسینی دو نکته آموزشی و ادبی خطاب به دانش آموزان یادآور شد و تاکید کرد: برای دستیابی به زندگی سرشار از آرامش، به والدین احترام بگذارید و دست پدر و مادر را حتما ببوسید.

وی افزود: برای درخشش در آینده و اینکه هر کجا حضور پیدا کردید شایسته احترام باشید، دست معلمین خود را ببوسید و آنها را مورد تکریم قرار دهید.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص لذات زندگی و برکت در علم، گفت: خداوند لذت زندگی را در احترام به والدین و برکت در علم را به واسطه احترام به استاد و معلم قرار داده است.

امام جمعه بافق در پایان ضمن تقدیر از تلاش و زحمات معلمین، تصریح کرد: معلم کار خدایی می کند، اولین معلم بشر خود خداست و خدا بود که به بشر آموخت.

فرماندار شهرستان بافق ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: در طول تاریخ دفاع از کشور و این سرزمین زیاد داشتیم، ولی دفاع مقدس نبوده است چون در دفاع مقدس علاوه بر حفظ کیان و سرزمین حفظ اعتقادات و منویات امام و اهداف انقلاب در هشت سال دفاع مقدس را شاهد بودیم.

ابوالقاسم دهقان خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: با مرور خاطرات جنگ تحمیلی، برکات دفاع مقدس را در زندگیتان لمس کنید و زندگی شهدا را مرور کنید و از شهدا برای پیشرفت خود کمک بگیرید.

وی با الهام گرفتن از سخن شهید مطهری که فرمود: کسی که زیبایی اندیشه دارد ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد، گفت: از زیبایی اندیشه و بیان این جمله چنین می توان برداشت کرد که زیبایی اندیشه همان تبیین دستاوردها و ارزش دفاع مقدس است.

گفتنی است، اجرای سرود و دکلمه، رونمایی از کتاب شهید و نامگذاری کلاس های آموزشگاه به نام شهدا و طنین زنگ مهر و مقاومت از جمله برنامه های این مراسم بود.