نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی:

عضویت یک بومی بافق در صندوق بازنشستگی فولاد کشور، بهترین کمک برای توسعه شهرستان بافق

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محرومیت های بافق معادن باید بیشتر به تعهدات خود عمل کنند و بهترین کمک برای توسعه شهرستان بافق، عضویت یک فرد بومی بافق در صندوق بازنشستگی فولاد کشور می باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در حضور عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح طرح های سنگ آهن مرکزی بافق به این شهرستان سفر کرده است، بیان کرد: بافق از نعمت جنگل، دریا و کشتیرانی بی بهره است ولی بر اساس عدالت خداوند از معادن خوبی برخوردار است همچنین بافق در خطوط ریلی و راه جاده ای دارای مرکزیت است.

 صباغیان با اشاره به پهنه ریلی که در بافق در حال ایجاد است، بیان کرد: این پهنه ریلی ظرفیت بزرگی برای بافق و استان محسوب می شود.

صباغیان در ادامه با اشاره به اینکه بافق تقاطع ریلی مناسبی برای کشور است، به راه ساغند نیز اشاره کرد و گفت: اتمام راه ساغند می تواند بافق را مرکز راه های جاده ای قرار دهد. صباغیان به معادن کوشک، چغارت، نارگان و فلات مرکزی اشاره کرد و گفت: به دلیل تعدد معادن و نگاه استخراج و فروش که به معادن وجود داشت بافق به شهرستانی عقب مانده تبدیل شد علی‌رغم اینکه معادن بافق مناطق زیادی در استان های دیگر را آباد کرد و ذوب آهن اصفهان پایه و اساس خود را از معادن بافق گرفت.

وی در ادامه به محرومیت های بافق اشاره کرد و گفت: این محرومیت ها منجر به اعتراضات مردمی شد چراکه بیمارستان مربوط به دهه اول انقلاب است ولی از حداقل امکانات محروم می باشد همچنین راه بافق به تازگی دو بانده شده و همیشه تصادفات زیادی در جاده بافق ایجاد می‌شد.

وی به بیماری ها و عوارض ناشی از انفجار های معادن در بافق اشاره کرد و گفت: سرطان ها به ویژه سرطان معده در این شهر افزایش یافته در حالی که مردم شهرستان بافق از خدمات بیمارستانی محروم هستند.

وی با درخواست از مسئولین برای تکمیل زنجیره معادن در این شهرستان به ایجاد کارخانه گندله به عنوان تحول بزرگ برای بافق اشاره کرد و گفت: جذب نیرو و درآمد برای شرکت سنگ آهن به دنبال تاسیس این کارخانه ایجاد شد و امروز حرکت خوبی به سمت فرآوری و زنجیره فولاد داریم به طوری که بخش خصوصی در حوزه احیا و ذوب فولاد وارد فعالیت شده و فولاد های مختلفی درخواست فعالیت دادند.

صباغیان با بیان اینکه شهرستان بافق قبل از انقلاب دارای یک فرودگاه کوچک بود و هم اکنون با توجه به کارخانه های فولاد مختلفی که در این شهرستان شکل گرفته‌اند ظرفیت ساخت فرودگاه دارد، گفت: در ازای معدن D ۱۹ که مجوز آن توسط محیط زیست صادر شد مقرر گردید جاده گزوئیه توسط این معدن ایجاد شود و درخواست تسریع در انجام تعهدات را داریم.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد یکی از اعضای صندوق بازنشستگان فولاد، بومی شهرستان بافق باشد چون این امر می تواند بهترین کمک برای توسعه شهرستان بافق باشد.

وی همچنین در ادامه به نیاز شرکت سنگ آهن بافق به خط انتقال آب، شهرستان خاتم، مروست و بهاباد به درمانگاه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: شهرستان مروست و بهاباد دارای معادن هستند و می‌توانند در تاسیس درمانگاه تامین اجتماعی کمک کنند تا در قبال حق بیمه ای که پرداخت می کنند از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.​​​​​​​