فرماندار بافق: تدوین برنامه جامع ورزش شهرستان بافق ضروری است

در نشست شورای ورزش شهرستان بافق بر ضرورت تدوین برنامه جامع ورزش شهرستان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ شورای ورزش شهرستان بافق به ریاست محمدعلی صمیمی،فرماندار بافق، رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق در این نشست با اشاره به ماهیت اصلی شورای ورزش، هدف اصلی این شورا را سیاستگذاری در حوزه ورزش شهرستان با همفکری سایر دستگاه های می باشد.

محمدعلی صمیمی افزود: پس از سیاستگذاری و تدوین برنامه های ورزشی در شورای ورزش، نقش محوری و مطالبه گری بر عهده اداره ورزش و جوانان شهرستان می باشد.

وی گفت: در حوزه ورزش پراکندگی و موازی کاری زیاد است، باید ضعف‌ها را در حوزه ورزش و جوانان ببینیم، موازی کاری ها باید در شورای ورزش ساماندهی و هدف گذاری شود.

فرماندار بافق تاکید کرد: در حوزه ورزش شهرستان باید یک برنامه جامع داشته باشیم، ترسیم و تدوین نقشه راه آینده ورزش شهرستان، ضروری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق در ادامه به زیرساختهای ورزشی شهرستان بویژه در مدارس اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم زیرساخت های ورزش مدارس را بروزرسانی کنیم و تحرک مناسب و ورزش را از دوران مدرسه و دانش آموزان تقویت کنیم، این عمل موجب افزایش استقبال دانش آموزان به ورزش همگانی و قهرمانی در آینده خواهد شد.

احسان توکلی، لزوم ایجاد فضای مناسب ورزشی در شهرستان ساماندهی واگذاری اماکن ورزشی را از اولویت های این اداره برشمرد و گفت: سالن های ورزشی با رویکردی جدید در شرف عقد قرارداد می باشد.

وی سرمایه گذاری در رشته های اولویت دار شهرستان را مهم خواند و بیان داشت: طی سال های گذشته با بررسی هایی که انجام شده رشته های والیبال، شمشیر بازی، کشتی، هندبال، اسکیت، تنیس روی میز و فوتبال از جمله رشته هایی هستند که دارای مزیت بوده و آینده درخشانی برای جامعه ورزشی شهرستان در سطح ملی خواهد داشت که باید در این خصوص سرمایه گذاری کرد.

توکلی در خصوص تامین سیستم گرمایش سالن ورزشی روستای مبارکه، ورزش بانوان، مساعدت معادن و صنایع شهرستان در حوزه ورزش و... مطالبی را بیان کرد.

در ادامه اعضای شورای ورزش شهرستان با توجه به دستورکار جلسه، در خصوص برخی مسائل حوزه ورزش شهرستان نظرات، پیشنهادات و مطالبی بیان کردند.