وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ ما در مسیر اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی قرار دارد/ هنرمند واقعی در راه آرمان های دین و مردم مجاهدت می کند

مجتمع فرهنگی و هنری وحشی بافقی همزمان با سفر دوم هیئت دولت به استان یزد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ۹ سال انتظار به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با دومین سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان یزد و در راستای رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی مبنی بر تکميل پروژه های نیمه تمام فرهنگی، مجتمع فرهنگی و هنری وحشی بافقی با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان در بافق افتتاح و بهره برداری رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رویداد خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: دولت مردمی خود را خدمتگزار اهالی فرهنگ و هنر می داند و دغدغه های آن ها را به خوبی می شنود و چتر نظام جمهوری اسلامی و دولت اسلامی بر سر همه اهالی فرهنگ و هنر گشوده است.

وی افزود: علی رغم تمامی مشکلات و تنگناها مسیر پیشرفت فرهنگ و هنر با قدرت طی می شود و خوشبختانه افق درخشانی پیش روی فرهنگ و هنر کشور قرار دارد.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه اکثریت قریب به اتفاق اهالی فرهنگ، هنر و رسانه دوستدار عزت و سربلندی سرزمین خود هستند، تصریح کرد:  فرهنگ ما در مسیر اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی قرار دارد و هنرمند واقعی همواره در راه آرمان های مردم و دین خود مجاهدت می‌کند که خوشبختانه اکثریت هنرمندان از این ویژگی بارز برخوردار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص پیشینه درخشان منطقه بافق در حوزه فرهنگ گفت: اسامی بزرگی بر پپشانی شهر بافق می درخشد که از جمله آن ها می توان به آیت الله شیخ محمدتقی بافقی اشاره کرد؛ عالم بزرگوار و شجاعی که همدوش آیت الله شیخ عبدالکریم حائری بنیاد حوزه مبارکه قم را بنا نهادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ابتدای این مراسم با اشاره به مشخصات مجتمع فرهنگی و هنری وحشی بافقی گفت: این مجتمع با هزار متر زیربنا و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال با اقتباس از معماری سنتی ایرانی و اسلامی شامل فضاهای اداری، آموزشی، خدماتی، رفاهی، کارگاهی، سالن چندمنظوره، پلاتو، اتاق گریم، سالن ورودی و اتاق فرمان در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ طراحی و احداث شده است.

احسان عابدی این پروژه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و در تکمیل و تجهیز آن از حداکثر ظرفیت‌های تولیدات داخلی استفاده و از سال ۹۳ تاکنون هزینه شده که ۴۰ میلیارد آن در سال اول دولت سیزدهم تامین شده است.

وی افزود: شهرستان بافق ظرفیت های خوبی در زمینه مختلف فرهنگی و هنری دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره برداری از این مجموعه بستر و زیرساخت را فراهم کرده باشیم تا هنرمندان با فراغ بال فعالیت های خود را ادامه دهند.

در ادامه جمعی از هنرمندان شهرستان در فضایی صمیمی با وزیر نیازهای کلی و مشکلات فرهنگی و هنری شهرستان را بیان کردند.