در شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق مطرح شد:

فعالیت 4 باب آموزشگاه جدید از ابتدای مهر امسال در بافق

دویست و بیستمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق به ریاست ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق و با حضور رئیس آموزش و پرورش و اعضای این شورا در محل آموزش و پرورش بافق برگزار شد.

روابط عمومی فرمانداری

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دویست و بیستمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق به ریاست ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق و با حضور رئیس آموزش و پرورش و اعضای این شورا در محل آموزش و پرورش بافق برگزار شد.

در ابتدا رئیس آموزش و پرورش بافق ضمن گزارشی از اقدامات انجام شده پروژه در مدارس شهرستان بافق گفت: پروژه مهر 1402 با شعار مهر مهدوی، مدرسه کارآفرین، دانش آموزان مسئولیت پذیر در آموزشگاه های شهرستان در حال برگزاری است.

سید جواد میرجعفری افزود: اجرای طرح پروژه مهر را در قالب 4 مانور آماده سازی و مرتب کردن کتابخانه های مدارس، نظافت نمازخانه ها، توزیع کتابهای درسی و رنگ آمیزی و نقاشی دیوار مدارس انجام شد.

وی از اجرای طرح شهید عجمیان (طرح شاداب سازی مدارس به صورت جهادی) در 20 آموزشگاه خبر داد و یادآور شد: تا کنون 9 آموزشگاه که شامل این طرح بودند تامین اعتبار شده است.

به گفته میرجعفری، سازماندهی نیروی انسانی مقطع ابتدایی و تربیت بدنی، ثبت نام 12404 نفر دانش آموز و سازماندهی نیروهای خدمتگزار مدارس از دیگر اقدامات در پروژه مهر امسال می باشد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش بافق در شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: تا پایان مهر امسال 4 باب آموزشگاه و یک سالن ورزشی و به بهره برداری می رسد.

کرمی از افزایش 29 کلاس درس به سرانه آموزشی مدارس شهرستان بافق خبر داد و گفت: حدود ۹۰۰ دانش آموز در چهار مدرسه شهید شاهپورزاده، شهید اکرمی، آینده سازان و شهدای دانش آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند.

فرماندار شهرستان بافق در پایان ضمن جمع بندی مطالب ارائه شده در جلسه شورای آموزش و پرورش ،ضمن تشکر و قدردانی از برنامه ریزی مطلوب و زحمات مؤثر و ماندگار مدیران، کارشناسان ،دبیران و آموزگاران و سایر فعالین در مدارس سطح شهرستان ،به تقدیر از دانش آموزان برتر کنکور امسال خواستار شد.

وی به کمبود بیش از 300 نیروی انسانی و خدماتی در مقاطع مختلف آموزشی اشاره کرد و گفت: رفع مشکل کمبود نیروی انسانی باید از اداره کل اموزش و‌پرورش استان و وزارت ذیربط  صورت گرفته و شهرستان هم موضوع را در گذشته منعکس کرده و مجدد پیگیر خواهد بود.

ابوالقاسم دهقان، توجه و رسیدگی به سرویس های مدارس ،فضای مطلوب نمازخانه‌های مدارس و سایر موارد مرتبط به  بهداشت و نظافت محیط کلاسها ،سالن ها ،سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی محیط های آموزشی از جمله تابلوها و تخته سیاه مقطع اول ابتدایی و... همچنین تشکیل جلسه ای را برای توجیه مدیران، معاونین و خدمتگزاران مدارس را  در آستانه شروع تحصیلی به منظور ایجاد فضای دلنشین و مطلوب همراه با آرامش را برای دانش آموزان مورد تاکید قرار داد

وی به برگزاری روز گذشته جلسه شورای ترافیک ویژه بازگشایی مدارس در فرمانداری اشاره کرد و گفت: مباحث ترافیکی و امنیتی مربوط به مدارس و دانش آموزان، خط کشی معابر و شرایط سرویس مدارس مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده مسیولین ذیربط موارد مرتبط را به نحو شایسته انجام دهند .

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق ضمن تقدیر و تشکر از معادن، صنایع و خیرین شهرستان در خصوص آماده سازی مدارس و تکمیل چند مدرسه نیمه ساز گفت: خوشبختانه با همت معادن و خیرین 6 باب آموزشگاه از لحاظ ساختاری و تجهیزات تکمیل و تا اوایل مهر آماده بهره برداری قرار خواهد گرفت .​​​​​​​