در نشست ستاد اربعین بافق مطرح شد؛
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛، نشست ستاد اربعین بافق با حضور فرماندار و سایر اعضای این ستاد در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
رییس ستاد اربعین بافق در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با ساماندهی کاروان های زیارتی این شهرستان گفت: ضرورت اموزش زائران اربعین حسینی در زمینه زبان عربی و گویش محلی،ساماندهی موکب ها،نحوه رعایت موازین بهداشتی و ترغیب زائران برای استفاده از حمل و نقل عمومی از اقدامات انجام شده در این رابطه است.
محمد زاده رحمانی بر لزوم ترویج فرهنگ اربعین تاکید کرد و بیان داشت: مباحث تسهیل گری اداری انجام می شود و همگان باید برای ترویج ارزش های اسلامی و اربعین مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی کاروان ها با مدیریت پدافند شهرستان و محوریت ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می شود اظهار امیدواری کرد:با برنامه ریزی و تدابیر لازم،اعزام کاروان های اربعین سال جاری باشکوهتر انجام و ایین عزاداری در شهرستان بهتر برگزار شود.
امام جمعه بافق نیز در این نشست بر ضرورت تبلیغات و اطلاع رسانی برای جمع اوری کمک ها تاکید کرد و گفت:موکب های جمع اوری نذورات و کمک های مردمی در تمامی نقاط شهر برپا شود و منحصر به یک مسیر نباشد. 
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی با اشاره به شرایط سیاسی کشور عراق افزود:تمامی برنامه ها و اقدامات طبق قوانین دو کشور اجرا شود و حرکت کاروان های اربعین نباید خلاف موازین دولت میزبان باشد.
وی همچنین از جامعه روحانیان و مبلغان خواست جهت برگزاری باشکوه این ایین در جلسات خود در مساجد به روشنگری و اطلاع رسانی در این رابطه بپردازند.
ساماندهی اعزام ها و بدرقه نمادین کاروان،عدم توجه به اخبار و شایعات نادرست در فضای مجازی،هشیاری زائران در رابطه با تبلیغات گروه های تکفیری و فرقه های انحرافی،اموزش لازم مدیران آژآنس ها،کاروان ها و موسسات مسافربری و توجه ویژه به مسائل ایمنی و تجهیز اتوبوس ها از دیگر موضوعات مطرح شد در این نشست بود.