وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مبارزه با فساد و واسطه گری عامل مهم پیشرفت سنگ آهن بافق در دوره مدیریت جدید است/ دولت حامی مدیران انقلابی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان بافق گفت: پیشرفت های سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق حاصل مدیریت جوان، خلاق و انقلابی در دولت مردمی است که با فساد و واسطه گری به مبارزه پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یکروزه خود به شهرستان بافق و حضور در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) گفت: طبق بررسی های محتوایی از سخنرانی های امام خمینی (ره) پرتکرار ترین لغت به کار رفته در سخنان ایشان، مردم و خدمت به مردم است.

عبدالملکی گفت: در خلقتی که انسان محور است، مردم ولی نعمت هستند و علمای اسلام و مراجع تقلید بعد از انجام واجبات، خدمت به مردم را مهمترین کار دانستند، مردم باید در راس تصمیمگیری ها باشند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی، عنصر اصلی در گام دوم انقلاب را هم خدمت به مردم دانست و افزود: دولت مردمی به خواست مردم شکل گرفت و شب و روز در خدمت مردم است.

عبدالملکی گفت: در وزارت تعاون نیز مردم محور اصلی هستند چرا که اجتماعی ترین وزارتخانه است و ۶۵ میلیون نفر در کشور به طور مستقیم با این وزارتخانه در ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهار عرصه از زندگی مردم نقش دارد اول، کار و روابط کارگری؛ دوم، آتیه، بازنشستگی و تامین اجتماعی؛ سوم، رفاه، رفع فقر و خدمت رسانی به افراد کم توان و چهارم،  مدیریت اموال مردم در صندوق های تابعه وزارت است.

 عبدالملکی با اعلام اینکه از مدیران انقلابی حمایت خواهیم کرد، عنوان کرد: با به کارگیری نیروهای خلاق، جوان و انقلابی در مسند مدیریت اقدامات خوبی در حال انجام است به طوری که در ۴ ماه گذشته ۶۰۰ انتصاب در سطوح مدیریت عالی رخ داد که همه از جوانان مومن، متخصص و کاملاً انقلابی هستند و در همین مدت زمان شاهد اتفاقات بزرگ بودیم که نمونه آن را در شرکت سنگ آهن مرکزی شاهد هستیم.

وی افزود: همچنین رکوردهای تولید و سودآوری در صنعت سیمان، فولاد و حمل و نقل از جمله دیگر افتخارات مدیریت در دولت جدید است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: همه این این تغییرات و پیشرفت ها نشان می دهد امید توسط بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد شده و به دنبال آن فعالیت های جدی دیگری شامل شفافیت و مبارزه با فساد را در دستور کار داریم چرا که شفافیت به نفع مردم است.

 عبدالملکی با بیان اینکه توانستیم با مدیران انقلابی دست واسطه ها را کوتاه کنیم، اظهار داشت: سنگ آهن مرکزی ایران_بافق بیش از پنجاه سال قدمت دارد و از مفاخر صنعت و فولاد ایران محسوب می‌شود ولی در شرایطی که معدن از حساس ترین منابع کشور است نباید با رشد منفی همراه باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه خام فروشی مطلوب نیست، خاطر نشان کرد: سنگ آهن بافق می تواند باعث آبادی و رونق شهرستان و استان یزد باشد و اقدامی که شروع شده مایه خوشحالی است.

وی افزود: بعد از چند روز از گذشت سخنرانی رهبری درباره بهره برداری بهتر از معادن، حرکت خوبی شروع شد و به پشتوانه کارگران، کارخانه های احیا و آهن اسفنجی سنگ آهن بافق راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: در این دولت سنگ اندازی و وقت کشی های اداری را نخواهیم داشت و با عاملان آن برخورد قاطع انجام می شود. عبدالملکی از سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی سنگ آهن برای امسال خبر داد و گفت: تصمیمات اجرایی، تامین مالی و کمک به جذب سرمایه، حمایت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سنگ آهن بافق خواهد بود.

عبدالملکی در خصوص افزایش حقوق کارگران اعلام کرد: این افزایش حقوق فقط چند درصد بیش از نرخ تورم بود که به نفع تولید و نفع رفاه کارگران است و طبق گزارش های ارسال شده اکثریت کارفرماهای افزایش حقوق کارگران را اعمال کردند که به زودی در افزایش تولید و سودآوری آنها نمایان خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش حقوق کارگران مبلغی نیست که یک عده در مخالفت با آن برخاستند بلکه در راستای افزایش تولید و سودآوری این تصمیم اتخاذ شد.