فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق صبح روز دوشنبه 19 اسفندماه، با حضور فرماندار و سایر اعضای ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.

زاده رحمانی فرماندار بافق در این جلسه با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا حدود 2 ماه پیش تشکیل شده و در شهرستان بافق اقدامات پیشگیرانه،اطلاع رسانی و آگاهی افزایی برای مقابله با این بیماری انجام گرفته است،افزود: اما متاسفانه با توجه به افزایش روند صعودی در کشور و استان این احتمال برای شهرستان بافق نیز وجود دارد و باید با آمادگی،هماهنگی و هم افزایی بین بخشی با این بیماری مقابله کنیم.

وی آنچه در شهرستان با محوریت شبکه بهداشت و درمان و کمک نیروهای بسیج،هلال احمر و نیروی انتظامی انجام می گیرد را شامل کنترل ورودی های شهر،خریداری دستگاه های تب سنج با مساعدت شرکت سنگ آهن و استقرار تیم مربوطه،ضدعفونی اماکن عمومی،کارگاه ها،حمل و نقل و… عنوان کرد.

فرماندار بافق با بیان اینکه علیرغم اطلاع رسانی ها اما متاسفانه برخی از مردم کرونا ویروس را جدی نگرفته و پذیرای میهمان از دیگر استان ها شده اند،گفت: از عموم مردم خواهشمندم برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری هیچگونه پذیرش مهمانی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: مغازه دارن نیز با توجه به تماس مستقیم با مردم باید این موضوع را جدی بگیرند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

زاده رحمانی با توجه به اینکه پیک اصلی کرونا در هفته های آتی است به بیان تدابیر اتخاذ شده در شهرستان پرداخت و افزود: در این راستا 50 تخت برای بستری بیماران به بیمارستان ولیعصر(عج) اضافه شده و در صورت شیوع گسترده آن بهداری آهنشهر و کلینیک تامین اجتماعی نیز آماده برای بستری بیماران خواهد بود.

فرماندار بافق در پایان ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی کلیه پرسنل شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان ولیعصر(عج) از همکاری و مساعدت شرکت سنگ آهن، سپاه ناحیه بافق، هلال احمر و نیروی انتظامی قدردانی کرد.

سپس دانشی مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) با بیان اینکه از مجموع 15 مورد مشکوک به کرونا ویروس در شهرستان بافق 12 مورد نمونه گیری شده که 2 مورد مثبت، 5 مورد منفی و 5 مورد دیگر منتظر نتیجه جواب هستیم،اظهار کرد: مبتلایان اهل بهاباد و ساکن بافق بودند و خوشبختانه بهبود یافته و در منازل خود قرنطینه هستند.

وی ادامه داد: در استان 13 مورد مرگ قطعی به کرونا ویروس اعلام شده و 6 مورد فوت مشکوک به این بیماری بوده که افراد بالای 60 سال سن داشته و از بیماری های زمینه ای چون دیابت،فشار خون،مشکلات قلبی و… رنج می بردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه عمده کارها باید در بحث بهداشت و پیشگیری باشد،گفت: در بحث درمان با توجه به آنکه بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری بوده و مردم نیز به این دلیل از حضور در این مرکز خودداری می کنند،مرکز بهداشت شماره 2 تا ساعت 22 آماده  ویزیت بیمارانی که نیاز به بستری ندارند، خواهد بود.

وی یکی دیگر از مشکلات را خرید مردم از مغازه داران و عدم رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد و تاکید کرد: اداره صمت طی ابلاغیه باید مغازه دارن را موظف به رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کامل محل کسب خود با استفاده از محلول آب و وایتکس،قرار دادن دستکش های یکبار مصرف در بدو ورود مغازه برای استفاده مردم و نیز سطل های زباله درب دار ترجیحا پدالی برای انتقال ویروس کند.

بازدید مستمر از نانوایی ها، تعطیلی گیم نت ها، عدم تجمع در آرایشگاه با نوبت دهی به مشتریان،کنترل ورودی های شهر و انجام تست تب سنجی،تهیه دستگاه سم پاش برای ضدعفونی ادارات به ویژه بانک ها، گندزدایی و ضدعفونی مستمر اماکن عمومی و پرتردد دیگر موارد بود که دانشی به آن اشاره داشت.

همچنین کوهگرد حسینی رییس مرکز بهداشت بافق با بیان اینکه مبارزه با بیماری کوید 19 یک بسیج ملی را می طلبد،گفت:  در حال حاضر تمام اقدامات همکاران ما در بحث پیشگیری است تا دچار بحران نشویم.

وی افزود: آموزش با شیوه های مختلف به عموم مردم توسط مرکز شبکه بهداشت و درمان، نظارت بر واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی،جلوگیری از تجمعات با اطلاع رسانی از اقداماتی است که توسط این مرکز انجام می گیرد.

کوهکرد حسینی با توجه به آنکه 50 درصد مبتلایان دچار تب نیستند تاکید بر کنترل دقیق ورودی های شهر برای جلوگیری از حضور مسافران از کانون های آلوده است.

وی همچنین خواهان شناسایی خانواده های محروم برای ضدعفونی محل زندگی و تهیه و اهدای پک بهداشتی به آنان و جلوگیری از برگزاری مراسمات و تجمعات در منازل شد.

همچنین پور امینی بخشدار بخش مرکزی نیز در سخنانی بر موضوعات مطرح شده تاکید کرد و خواهان نظارت بیشتر مسئولان و رعایت نکات بهداشتی و تردد غیرضروری آنان شد.

خبر: ن.رادمنش