متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بافق، درخواست انشعابات آب، برق و گاز را در اولویت قرار دهند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست هماهنگی اعضای شورای مسکن شهرستان بافق به منظور بررسی و ساماندهی آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در حاشیه این نشست با اشاره به بازدید استاندار یزد از دو طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن شهرستان بافق و تاکید بر تسریع عملیات عمرانی، گفت: خوشبختانه با بازدید های هفتگی اعضای شورای مسکن شهرستان از مجموعه 145 واحد اقدام ملی مسکن، تمام زیر ساختها از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب شهری به صورت کامل به اتمام رسیده است.

ابوالقاسم دهقان افزود: در این راستا شهرداری بافق نسبت به خاکریزی، جدول گذاری و ساخت معابر اصلی در تلاش است که به طور همزمان معابر اصلی و فرعی آسفالت شود.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان مسکن در این طرح می توانند با مراجعه به ادارات مربوطه آب، برق و گاز در خواست انشعاب دهند، خاطر نشان کرد: متقاضیانی که واحدهای خود را تحویل گرفته اند می تواند جهت تکمیل واحدهای خود اقدام نمایند و از تسهیلاتی که بانک مسکن در این راستا اختصاص داده است، استفاده نمایند.

به گفته دهقان، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که واجد شرایط بودند، ثبت نام آنها مورد تایید واقع شده است که همزمان با این اقدام، طراحی اولیه پروژه نهضت ملی مسکن در بافق به اتمام رسیده است و شهرداری بافق در حال آماده سازی و تفکیک معابر اصلی و فرعی می باشد.

رئیس شورای مسکن شهرستان بافق تصریح کرد: در فاز اول نهضت ملی مسکن، 200 قطعه تدارک دیده شده که طی یک ماه آینده پس از مشخص شدن معابر می توان قطعات به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

فرماندار بافق یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این نشست را ایجاد مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی، فضای تجاری و فضای سبز مورد نیاز مجموعه طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد و گفت: طراحی و نقشه های این فضاها آماده شده است و انشاالله طی دو ماه آینده به مرحله اجرا خواهد رسید و خیرین و افرادی که متقاضی احداث مسجد و فعالیت های تجاری هستند می توانند به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه نمایند تا اهالی منطقه در آینده از این امکانات استفاده کنند.

وی در این جلسه از پیگیریها و تلاشهای خستگی ناپذیر رئیس بنیاد مسکن بافق از ابتدای طراحی و ساخت مجموعه واحدهای مسکونی اقدام ملی و  بطور ویژه از همراهی و مساعدت های شهردار پرتلاش بافق و رئیس شورای اسلامی شهر، همچنین مدیران ادارات آب،برق،گاز و مجری طرح فاضلاب شهری که در کمترین زمان ممکن تمام زیر ساخت های خدماتی را انجام دادند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمود​​​​​​​.

گفتنی است در این نشست ادارات خدمات رسان آب، برق، گاز و فاضلاب شهری در گزارشی آخرین وضعیت اجرای شبکه های اصلی و فرعی و همچنین تعداد متقاضیان درخواست انشعابات را بیان کردند.