مدیران، کارفرمایان، خادمان و فعالان جامعه کارگری برتر در حوزه نماز در بافق تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ در راستای برگزاری اجلاس استانی نماز و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از اعضای شورای اقامه نماز شهرستان بافق، از مدیران، کارفرمایان، خادمان و فعالان برتر جامعه کار و تلاش شهرستان در حوزه نماز تجلیل شد.

امام جمعه شهرستان ضمن گرامیداست یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان  این نکته که خانواده کانون تربیت فرزندان است و رزق و روزی حلال در کسب مقامات معنوی و از جمله نماز با حضور قلب اثر دارد، گفت: اگر کارگران بکوشند که با سعی و تلاش و ایجاد بهره وری بیشتر،  کار خود را به فعالیتی عبادت گونه تبدیل کنند رزق حلالی که بدینوسیله نصیبشان می شود، بر خانواده و فرزندانشان اثر نیکو می گذارد.

حجه الاسلام رضا سعادت فر افزود: کارفرمایان در این راستا با بکوشند تا بستر مناسبی برای تعالی فرهنگ کارگران مجموعه خود فراهم کنند و با اخلاق و رفتار نیکو و تعهد شخصی خود به اقامه نماز اول وقت و سایر فعالیت های معنوی در عمل الگو و مشوق کارگران باشند.

وی کارگر و کارفرما را از ارکان ارزشمند و موثر در تعالی فرهنگی و اقتصادی جامعه برشمرد و مدیر موفق و برتر را کسی دانست که ضمن رعایت حقوق قانونی افراد مجموعه خود آنها را چون فرزندان خود بداند و در برابرشان احساس مسوولیت کند.

امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: کارفرما و مدیر موفق و فعال در حوزه نماز کشی است که نه تنها برای شخص کارگر بلکه برای خانواده و فرزندان وی برنامه داشته باشد، برنامه هایی نظیر برگزاری جشن تکلیف برای فرزندان کارگران، برگزاری مسابقات فرهنگی برای خانواده کارگران، برگزاری جلساتی با حضور خانواده ها میتواند در  هدایت به سمت تعالی فرهنگ خانواده و ارتقا سطح جامعه موثر باشد.

حجت الاسلام سعادت فر، رمز محبوبیت سردار شهید قاسم سلیمانی را تعهد و اخلاص، حسن خلق و مهربانی ایشان نسبت به مردم برشمرد و افزود: سردار سلیمانی همیشه در امور پیشرو بود و با حرکت ایشان بقیه به او می پیوستند و چنین روشی باید برای همه ما مخصوصا در موضوع نماز الگو  باشد.

در ادامه محمد علی صمیمی، فرماندار و رییس شورای اقامه نماز شهرستان ضمن تشکر از کارگران و کارفرمایان برتر حوزه نماز، تداوم اجرای برنامه های فرهنگی مناسب را خواستار و از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بابت فراهم نمودن مقدمات برگزاری این برنامه تشکر کرد.

در ابتدای این جلسه، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق ضمن اشاره به نقش موثر معنویات و در صدر آنها به جا آوردن نماز با خلوص نیت و حضور قلب در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: امروزه به دلیل کمرنگ شدن ارتباط با خدا و نیز هجمه های فرهنگی و تزریق فرهنگ مبتذل غرب از طریق فضای مجازی و شبکه ها و رسانه های معاند به جامعه و روان جوانان، خانواده های زیادی آسیب می بینند و در معرض فروپاشی قرار می گیرند که میتوان با بکار بستن شیوه های مفید تربیتی و با فراگیری مهارتهای روانشناسی دینی فرزندان را به سمت معنویات و نماز دعوت کرد.

علی اصغرنوری شادکام، از  کارفرمایان و کارگران که نقش آنها در شکوفایی اقتصاد و پیشبرد اهداف نظام هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی موثر و بی بدیل است خواست در محیط های کاری خود به موضوع نماز و برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش اهمیت بدهند چرا که کارگران مقید به دین و معنویت مسلما با تعهدی که دارند موجب بهره وری بیشتر خواهند شد و از این مسیر هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ مادی برای هر دو و در نهایت برای جامعه پیشرفت حاصل میشود

در پایان جلسه از 21 نفر از مدیران و کارفرمایان برتر، خادمان و فعالان فرهنگی برتر در حوزه نماز جامعه کار و تلاش شهرستان با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.