به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ،مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با تجلیل از پژوهشگران، نویسندگان برگزیده و استادان برتر شهرستان بافق در سالن همایش آهنشهر برگزار شد.

در این مراسم که فرماندار بافق ، جمعی از مسئولان ادارات و پژوهشگران برتر شهرستان حضور داشتند ، "حجت الاسلام سید حسین شفیعی" با اشاره به روایات و آیاتی از کلام وحی گفت: اسلام و قرآن آدمي را به تحقيق و پژوهش تشويق مي كنند و او را وا مي دارد تا در سايه آن جلوه حق را آنگونه كه هست آشکار کند.

عضو گروه تفسیر جامعه الزهرا کشور از پژوهش به عنوان یک سنت تکوینی خداوند یاد کرد و افزود : تحقیق و پژوهش در درون ما ریشه دارد و پیشرفت علمی و فراگیری نیاز اول كشور است.

وی خاطر نشان کرد : پیشرفت علمی بدون تحقیق امكان ندارد با کار و تلاش به جایی میرسیم . 

عضو هیئت علمی دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه ، هوش و توان بالای ایرانیان در رابطه با تحقیق و پژوهش را عالی خواند و گفت: مردم ایران اهل تحقیق و پژوهش ، نو آوری و تولید علم هستند و امروزه نمونه های بارز آن را در سراسر دنیا مشاهده می کنیم .

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به نبوغ و فرهنگ مردم شهرستان بافق گفت: مردم بافق کمتر از دیگر نقاط ایران ندارند، بافق گذشتگان پرافتخار و والای دارد .

وی به شیوه های پژوهش در فرهنگ مردم اشاره کرد و خاطر نشان کرد : پژوهش را بر اساس فهم و درک دنبال کنیم، اگر در این راستا پژوهش انجام شد نتیجه می گیریم.

در ادامه "حسین مسرت" دیگر سخنران این مراسم با اشاره به اینکه آثار فرهنگی و ادبیات کشور ما بی نظیر است گفت: آثارهای ادبی ایران نشأت گرفته از نبوغ مردم این سرزمین است که باید آن را شناسایی و روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی بهترین راه کسب مهارت مردم نگاری را تحقیق میدانی دانست و تصریح کرد : تحقیق میدانی باعث افزایش درک افراد و افزایش توانایی‌ آنها در برقراری ارتباط می شود.

مسئول اسناد و کتب خطی کتابخانه وزیری یزد به آداب و روش در پژوهش اشاره کرد و گفت: انتخاب یک زمینه در حوزه های مختلف و ایجاد رابطه با افراد اطلاع رسان مورد نظر ، تحقیق میدانی و در نهایت جمع آوری و ثبت داده ها و تجزیه و تحلیل گزارش و نگارشها از جمله ابزارهای کار در پژوهش می باشد.

در پایان این مراسم از 30 نفر از پژوهشگران ، نویسندگان و مخترعین برتر شهرستان با اهدا و هدیه تقدیر شد.