به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ یک دوره مسابقات موشک های آبی با همکاری پژوهشسرای دانش آموزی مفیدی و اداره آموزش و پرورش در محل مجتمع آزادگان (کلوپ ورزشی) با حضور معاون فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش، رییس شورای شهر و شهردار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

مسئول برگزاری مسابقات در حاشیه این برنامه اظهار داشت: در این مسابقه دو گروه ۲۰ نفره دختر و ۲۰ نفره پسر حضور داشتند.

علی نادری زاده تفاوت این دوره از مسابقات را با سال های گذشته در استفاده از نرم افزار های شبیه سازی در ساخت موشک دانست و تصریح کرد: ساخت موشک با این روش خلاقیت و دقت دانش آموزان را بالا می برد.

وی با بیان اینکه  هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد خلاقیت و نوآوری های جدید در عرصه های علمی و نظامی است افزود: در طراحی موشک ها از طرح و نام هایی برای گرامی داشت یاد شهدای آتش نشان پلاسکو استفاده شد.

نادری زاده در پایان نتایج را به شرح ذیل اعلام کرد:در گروه بانوان موشک شهاب از تیم واتر فلای از دبیرستان نمونه حضرت معصومه (س) با برد ۱۳۹٫۴متراول،موشک پارانرمال از تیم سبک بالان پلاسکواز دبیرستان نمونه حضرت معصومه (س) با برد۱۲۹٫۵متردوم و موشک SIS از تیم دختران آفتاب از دبیرستان شرف با برد۱۱۴٫۷متر سوم شدند.

در گروه آقایان موشک شهاب (آناناس) از تیم دبیرستان نمونه امام رضا(ع) با برد۲۱۰٫۹متر اول،موشک شهاب از تیم دبیرستان فارابی با برد۱۲۷٫۵متر دوم و موشک M4+ از دبیرستان نمونه امام رضا(ع) با برد۱۲۳٫۴متر سوم شدند.