منع تردد موتورسیکلت های بدون مجوز و توقیف خودروهای با تغییر شکل ظاهری در بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه ساماندهی موتور سواران شهرستان با حضور معاون سیاسی فرمانداری،رئیس اداره ورزش و جوانان، جانشین فرماندهی انتظامی ، رئیس پلیس راهور و رئیس پلیس راه شهرستان با هدف منع تردد موتور های غیر مجاز در سطح شهر برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق با اشاره به اینکه تردد موتور هایی که اغلب به دلیل ظرفیت در شتاب و قدرت دارای صداهای ناهنجار هستند در سطح شهرستان ممنوع می باشد، تاکید کرد: طبق قانون با افرادی که با موتور های غیر مجاز تردد می کنند برخورد می شود که این برخورد شامل جریمه و توقیف موتور این افراد می باشد.

سید محمد باقی زاده با تاکید بر اهمیت فراهم کردن آرامش و آسایش برای شهروندان گفت: مالکان این نوع موتورسیکلت های غیرمجاز اشتیاق شنیدن این صداها را دارند و از اجرای حرکات نمایشی لذت می برند و در مقابل شهروندان به ویژه بانوان و افراد مسن از صداهای ناهنجار این نوع موتور سیکلت ها گریزان بوده و گلایه دارند و انجام مانور های نمایشی این نوع موتور سیکلت ها را در سطح شهرستان نمی پذیرند.

در ادامه این جلسه مقرر شد که علاقه مندان و ورزشکاران فعال در این حوزه که دارای موتور سیکلت های ورزشی مجاز هستند با مراجعه به اداره ورزش و جوانان اقدام به کدگذاری موتورسیکلت های خود نمایند و افرادی که موتورسیکلت های غیر مجاز بالای 250 سی سی دارند نسبت به تعویض موتورسیکلت خود اقدام نموده و با موتورسیکلت ورزشی مجاز به فعالیت در پیست موتور سواری شهرستان هستد در غیر این صورت به هیچ عنوان مجوز تردد در سطح شهرستان را ندارند.

در پایان با توجه به یادآوری و تاکید پلیس راهور شهرستان در خصوص خودروهای که تغییر در سیستم موتور یا تغییر در شکل ظاهری تردد می کنند، مقرر شد هرگونه تغییر در سیستم ظاهری و موتوری خودرو از نظر پلیس نقص فنی محسوب می‌شود و افرادی که اقدام به تغییر در شکل استاندارد خودروها و ایجاد آلودگی صوتی و سلب آسایش شهروندان شوند، خودروهای مورد نظر شناسایی و با اعمال قانون مواجه و خودرو توقیف خواهد شد.   ​​​​​​​