نشست برنامه ریزی هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بافق

معاون سیاسی فرماندار بافق با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، گفت: مشارکت همگانی و حضور مردم در صحنه نقش بسزایی در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر دارد.

به گزارش روبط عمومی فرمانداری بافق؛ در آستانه فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق جهت برنامه ریزی برنامه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی این هفته تشکیل جلسه داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، گفت: هفته مبارزه با مواد فرصت خوبی است تا آحاد مردم در قبال مسئولیت اجتماعی و فرهنگی همگام با دولت در جهت برچیدن این بلای خانمان سوز قدم بردارند و در حوزه های مختلف همراهی و مشارکت داشته باشند.

سید محمد باقی زاده افزود: اثرگذاری سازمان های مردم نهاد، ورزشکاران، اهل قلم، اصحاب رسانه و مطبوعات و هنرمندان هر کدام بسته به نوع ظرفیتی که دارند می توانند با آگاه سازی و بالابردن سطح اطلاعات جامعه، نقش بسزایی در حوزه مقابله، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.  

وی تصریح کرد: نبود حضور مردم و یا کاهش میزان همکاری عمومی و مشارکت ادارات دولتی در مبارزه با مواد مخدر، تأمین امنیت اجتماعی را با مشکل مواجه می کند و تاثیرات منفی در فرهنگ و رفتار جامعه برجای می گذارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق تاکید کرد: برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر باید اثر بخش بوده و از تاثیرگذاری لازم برخوردار باشد.

وی با اشاره به روز شمار هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: روز سه شنبه 30 خرداد ماه به عنوان  «مشارکت همگانی، خیرین،مبارزه اجتماع محور با مواد مخدر»، روز چهارشنبه 31 خرداد ماه به عنوان  « میثاق با ولایت،تلاش جهادی،مبارزه همه جانبه با مواد مخدر»، روز پنجشنبه اول تیر ماه به عنوان «ایثارگران،شهدا، پیشگامان جامعه سالم و عاری از اعتیاد» ، روز جمعه دوم تیر ماه به عنوان  «معنویت، ورزش، پیشگیری از اعتیاد» ، شنبه سوم تیرماه به عنوان «ایمان و امید، یاریگران زندگی ، پیشگیری از اعتیاد» ، یکشنبه چهارم تیرماه به عنوان « درمان های نوین،  اشتغال، صیانت از بهبود یافتگان» و دوشنبه 5 تیرماه به عنوان « مبارزه هوشمند و دانش بنیان، عزم بین المللی و پیشگیری از اعتیاد» نام‌گذاری شده و در تمامی روزها در سطح شهرستان با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد برنامه‌های مورد نظر اجرا خواهد شد.

معاون سیاسی فرماندار بافق با اشاره به مهم ترین برنامه های این هفته گفت: دیدار با امام جمعه، گلباران مزار شهدا، برگزاری همایش دوچرخه سواری، طرح تعویض قلیان با لباس ورزشی، برگزاری مسابقه والیبال بین کارکنان ناجا و بهبود یافتگان شهرستان، برگزار همایش یاریگران زندگی در محیط های کار و تولید، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، برگزاری مسابقات کتابخوانی، جلسات و دوره های آموزشی، همایش صیانت از بهبودیافتگان، برپایی نمایشگاه با محوریت مبارزه با مواد مخدر و ... از جمله برنامه های در هفته مبارزه با مواد مخدر سال 1402 در شهرستان بافق می باشد.

گفتنی است در این نشست برخی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بافق نظرات و پیشنهادت خود را در قبال اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کردند.​​​​​​​